Walking trough New Orleans

26 april 2015 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Naast Satchmo ( Louis Armstrong) heeft New Orleans nog een muzikale held.  Fats Domino is born and raise in NOLA ( zoals de inwoners zelf New Orleans noemen. Fatman maakte nogal wat hits in de fifties, waarvan WALKING Trough vandaag een vanzelfsprekende is.
De eerste nacht over de plas is altijd een moeilijke, toch helpen wat trucjes. Eerst zolang mogelijk op zien te blijven ( wat lukte tot lokale tijd 10 pm) . En dan toch maar wat pilletjes. Slechts 1 x wakker geweest.
Op zoek naar een goed ontbijt wat we vonden in Royal street. Om 10 uur swingt het al smoothy uit elke kier en de obers bewegen easy mee. Wat een atmosfeer. Alleen jammer dat ze geen koffiecultuur hebben ( net als eetcultuur, want wat zijn het vuilnisbakken. )
De streetcar brengt ons naar het gardendistrict en hier maken we een fikse wandeling door een groene oase met prachtige huizen.
Terug in Down Town is het al fiks druk en wat opvalt in het straatbeeld is dat zowat iedereen of een 1/2 liter ( slappe) koffie in zijn hand heeft of 1 liter cola of iets anders zoets. De meest zouden dat overigens niet hoeven te dragen want ze kunnen het zo op hun buik zetten. ( of nog twee ander lichaamsplekken die buiten proportioneel zijn uitgedijd ). Wij vinden eindelijk goed espresso.
Ondertussen is temperatuur en luchtvochtigheid flink opgelopen en we besluiten half weg middag terug te gaan naar het hotel. De voeten zijn moe.
Als iets je niet bevalt dan moet je het zeggen, zeker hier en zo ruilen we onze tegenvallende kamer in voor een pracht exemplaar aan de pool en daar duiken we snel in.

Op de avonds zoeken we de de romantiek op. Een tocht met een originele radar boot over de Mississippi. Met het authentieke interieur ( nou ja ) en een dixieland band op het dek voelen we ons in de film " the Great Gatsby ) the roaring twenties.
Terug wandelend op de latere avond komen weer langs talloze kroegen met muziek. We pakken er nog eentje en laten ons onder dompelen in funky Jazz. Hier kan alles.

AINT NO CITY LIKE NEW ORLEANS van EARL KING zou ook goed passen.

Verstuurd vanaf mijn iPad

1. Ro & Mo:
    27 april 2015
    Super om te lezen wat jullie mee maken maar vergeet vandaag niet te zingen voor onze Willem....3 hoeraatjes voor de Koning !!!! Have fun and enjoy !!! xx