Hyme voor B.B. KING

14 mei 2015 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Ik wilde nog wat schrijven over de fantastische dag van gisteren. Onze computer liep vol en na JOHNIE gingen we terug naar de B&B. Doken de whirlpool en zwembad in om ons op te laden voor een avondje BROADWAY. Ja, die hebben ze hier ook en hoe. Broadway NASHVILLE is the Beale street van MEMPHIS in het quadraad. Kroeg na kroeg ( keiharde ) Country ( rock) en dat met de temperatuur zorgt voor hemelse sferen.

We struinen wat af op onze oude dag, op zoek naar de country die ons het meest past.
Hee cowboy, are you from Texas. Dat streelt mijn oude ego. Overal vriendelijke en vooral vrolijk genietende mensen. Wat heerlijk om te voelen. Een stuk van Broadway is afgezet voor verkeer, een mobiel podium erop en een geweldige band speelt de sterren uit de hemel. ALLMAN BROTHERS ( van toen en nu ) blijft hangen. MIDNIGHT RIDER.

De laatste kroeg,3 man en een prachtige ruwe zangeres op een podiumpje van 1 1/2 bij 2 1/2 in de hoek spelen je helemaal Murm. Bottels Coors of Bud In de lucht. Super. Het laatste nummer voor ons,is voor ons. RING OF FIRE of course van JOHNIE het was immers zijn dag.
12 uur de cab brengt ons home.

Ik schrijf dit in de vroege morgen aan de rand van het zwembad bij ons ontbijtje. Via de app uit Holland komt het bericht dat B.B.KING is overleden. een van mijn latere helden. ( weet je nog van twee weken geleden,ons bezoek aan zijn museum en geboortegrond). Een legende in the Blues. De held van MISSISSIPPI. INSPIRATIE BRON voor velen. Ook deze ster is niet meer onder ons. Zijn muziek blijft..... Voor eeuwig, voor velen generaties. Luister en ben stil op deze mooie morgen.

B.B. KING en VAN MORRISON met EARLY IN THE MORNING

poeh en de dag moet nog beginnen.