Country,Country,Country,Country en nog eens Country

15 mei 2015 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Lijkt mij dat we alles  wel gehad hebben en dan kom je in de COUNTRY HALL OF FAME. Alleen het gebouw al. Ik had de superlatieven van gisteren moeten bewaren,want nou weet je bijna niks meer te vinden. Laten we het zo maken: Pak alle heilige huisjes van al de geloven bij elkaar, dan heb je zo ongeveer wat de country hal of fame is voor de mensen die geloven in Country muziek.

Hier wordt de hele historie van HONKY TONK en HILLBILLIE tot aan de moderne country rock van Keith Urban en Taylor Swift van nu,uit de doeken gedaan. Heb je wat gepresteerd dan kom je hier te hangen. Naast de al vernoemde namen van deze weken,tref je hier o.a. Garth Brooks, Hank Williams , Patsy Cline , Jim Reeves  , Waylon Jennings ( ja onze Waylon heeft daar zijn naam aan ontleent ), The Everly Brothers ,Buck Owens, Dottie West, Don Gibson , Lyn Anderson, Rosanna Cash ( de dochter van ), Alan Jackson, Jimmie Rodgers, Carrie Underwood ( winner Idols 2003 en nu een big one in the states), Glen Campbell

Heel, heel bijzonder is de extra tentoonstelling van KENNY  ROGERS en die van Good  Old BOB DYLAN, die een bijzondere relatie had met onze JOHNY.  En ( ik kan het niet laten ) ik heb het hele filmpje bemachtigd van JOHNY met HURT.             KIPPENVEL nogmaals.

Uurtje of anderhalf zij de suppoost aan het begin,mooi niet, 3 1/2 uur. Filmpjes,historische foto,s, nog meer relikwieën en fragmenten uit TV series die velen topartiesten vroeger hadden en die voor diegene die in de jaren 50 zo,n prachtige zwart wit kást hadden onmiddellijk een gevoel van NOSTALGIE ten top met zich mee zou brengen. Ga daar maar eens uit kiezen.

Vooruit: Ik kies voor GLEN CAMPBELL met GENTLY ON MY MIND en voor DYLAN ( niet echt een country artiest) and CASH met THE GIRL FROM THE NORTH COUNTRY omdat ik die vroeger altijd mee galmde. Draai de hele cd NASHVILLE SKYLINE  maar want die is net als de echte skyline geweldig.

We zitten nog even voor een break aan het zwembad te relaxen en maken ons dan op voor de kers op deze geweldige vakantietaart. Het bezoek aan THE GRAND OLE OPRY. De concertzaal waar iedere artiest van droomt. Vrijdag en zaterdag avond worden hier de rechtstreekse radio uitzendingen van WSM 650AM uitgezonden en we hebben maanden geleden al kaartjes gecharterd. Te beginnen om 6 Oclock met een backstage VIP Tour. Ik weet niet of ik vanavond nog kan schrijven, because  this gonna be fantastic.

Still I'am back en het was fantastisch. Eerst nog even terug gegaan naar het Willie Nelson Cafe. David Peterson zong beter als John Denver ooit deed en toen op naar de VIP, BEHIND THE CURTAINS TOUR. Nog een laatste verassing voor Marianne. Een vriendelijke dame ( alweer ) valt helemaal in flauwte als ze hoort dat wij " all the way from the Netherlands, ( again ) komen voor hun muziek. Zij brengt ons in het WALHALLA van een country artiest. The dressingsrooms, the green room en dan inderdaad ( ze liegen nooit die Amerikanen in showbussines ). " behind the curtains" . Terwijl musici,technici,producers en artiesten zich opmaken voor de show staan wij 3 meter achter hun. Nog 30 seconden en het gordijn gaat op. De radio tune start en BAM daar staan we in front off 4000 people audience. Kicken man. Wat ILSE DE LANGE EN WAYLON niet is gelukt,lukt twee eenvoudige plattelands kinderen uit Brabant wel.

ON STAGE AT THE GRAND OLE. SUPRISE,SUPRISE,SUPRISE.

We mogen niet zingen ( maar goed ook ) . De vriendelijke dame brengt ons naar onze plaatsen in de immense zaal. We zitten goed. In 4 blokken van een half uur zien we country land in alle stijlen voorbij komen. Het laatste blok was van het cocktail trio en 4 Willeke Alberti,s en dat had nou net niet gehoeven ( sorry ). De rest was GREAT.

Via de highway vinden we de weg snel terug naar ons  B&B paleis. We trekken een fles Rodney Strong chardonnay from Sonnema county California open en genieten van deze wonderlijke dag.

Zongen de EVERLY BROTHERS niet ooit eens ALL YOU HAVE TO DO IS DREAM. Nou ik begin aardig te geloven dat wat ons overkomt een DREAM is. Of is het zoals de poster in de stad ons vertelde ( je oog moet er maar opvallen)

Music is the true barometer of person's SOUL.

Tussen al dit Amerikaans top geweld zullen we eens besluiten met onze eigen Country star ILSE ( om de pijn van ons optreden op de GRAND OLE wat te verzachten).

SO INCREDIBLE