Music

16 mei 2015 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Dit wordt het kortste verhaaltje van deze vakantie. Enerzijds omdat jullie toch niet gaan geloven hoe geweldig het is en anderzijds omdat ik totaal uitgeput ben om nog woorden te vinden.

Nog een keer duiken we Down Town in. We hebben nog twee geweldige venues te goed. Met de bus naar STUDIO B van RCA. Na de SUN periode gingen veel artiesten over van MEMPHIS naar NASHVILLE en kwamen op deze plek terecht. CHAT ATKINS bracht letterlijk en figuurlijk nieuwe geluiden en eigenlijk is hier zeg maar de album periode aangebroken. ELVIS ,JOHNNY,DOLLIE,THE EVERLY BROTHERS, ROY, kortom de hele reutemeteut die echt kon zingen moest hier geweest zijn. Studio of Thousand hit charts noemen ze dat hier. En weer staan we op heilige meters en horen we authentieke opnamen en details. Een detail: Elvis liet het licht voor bepaalde opname altijd aanpassen. Bij Gospel was blauw en bij LONE SOME TONIGHT nam hij s,nachts op,jawel ook alle lichten gingen uit.

Nu naar de laatste tempel. HET RYMAN AUDITORIUM. Dit is de voorloper van het huidige GRAND OLE OPRY en het CARRÉ van de COUNTRY. Alle wereldartiesten van toen maar ook van nu hebben hier gestaan. Weer geweldig om te zien.
We gaan naar huis, nog een keer door BROADWAY dan. En weer worden we naar binnen gezogen. Maffe kroegen en restaurants,we bestellen een salade,want we willen iets kleins. Komt die Mina met een bord waarop een volle krop sla ( in 4 stukken gesneden ). Zelf kort maken, maar wel lekker. Alle porties, zijn hier trouwens veel te groot,wat hier weg wordt gedonderd aanmeten en drinken kan half Afrika van eten. Gewoon te gek wat een verspilling.

Het is compleet party time om 2 uur s,middags. Ik denk dat hier wel 200 bands aan het spelen zijn. We duiken nog effen bij TOOTSIES binnen ( komen er nooit meer van af, die tik ) . 3 etages, 3 bands en bomvol vrolijke mensen.

Nu is het afgelopen, we  kunnen niet  meer.
Wat is muziek ?????
Luister maar JOHN MILES            MUSIC