Sentimantal Journey

1 mei 2015 - Vicksburg, Mississippi, Verenigde Staten

Alles draait vandaag om " long time ago". Na afscheid genomen te hebben van de allervriendelijkste Bobbey zetten we koers naar VICKSBURG NATIONAL MILATARY PARK. Een prachtig natuurgebied was in 1863 het decor van een van de zwaarste gevechten van de CIVIL WAR tussen de " unionisten " en de  " confederaties ", zeg maar tussen noord en zuid. Zoals de Amerikanen toevertrouwd zag het er gelikt uit. Als het met oorlog en natuur te maken heeft knallen ze er plenty dollars tegen aan. Of course " drive trough" Want moe worden, daar houden ze niet van.
Ik kwam op twee songs " CIVIL WAR van GUNS 'N ROSÉS " of het wat rustiger " SIEGE OF VICKSBURG " van BOBBY HORTON

In Vicksburg bezien we het kleine maar fijne Biederhahn Coca Cola museum,ook zo,n 150 jaar terug werd hier de eerste coca gebotteld.
50 mtr verder stuiten we op " MICHEL,S MUSIC " ik verzin het niet. In de store vertelt de eigenaresse honderd uit over de vele foto,s waar zij met muziekhelden als B.B.KING en JOHN LEE HOOKER op staat. DIT mens is de music. Wat een fijn toeval.

En daar zitten we weer, ( we kunnen er ook niets aan doen) ,op een geweldige veranda, op zo,n schommelbank,in de zon en met uitzicht op the MISSISSIPPI RIVER. Een landhuis uit 1873 ( ook zo,n 150 jaar terug) en wij slapen in de Library. Vol met boeken en foto,s van oude tijden. Straks even kijken of er MARK TWAIN met" de avonturen van Huckleberry Finn" er tussen staat. ( het boek gaat over plaatsen en mensen langs de Mississippi ) Over de Mississippi river is natuurlijk in allerlei muziekstijlen gezongen Onze Hollandse pussycats hebben er hier hoog mee in de charts gestaan. Daar begin ik niet aan. Vanzelfsprekend is natuurlijk de Mississippi blues, maar dat is voor later ,BRUCE zong uiteraard THE RIVER, GARTH BROOKS,enz, maar ik kies JOHNIE CASH, met BIG RIVER, die bezingt deze rivier van ontstaan tot de monding bij New Orleans en dan kom je langs Vicksburg,luister maar.

The blues ( ook zo,n 150 jaar gelden ontstaan), iedereen heeft wel eens op zijn manier dat melancholische gevoel. Marianne had om begrijpende redenen zo,n dag,voor haar de cd " SONG FOR MY MOTHER" RONAN KEATING

Het was vandaag zo,n dag met het hang naar het verleden, eigenlijk was het een SENTIMANTAL JOURNEY. ( ik kies in stijl ELLA FITZGERALD)

Verstuurd vanaf mijn iPad