On the road again

12 mei 2015 - Middlesborough, Kentucky, Verenigde Staten

Dat uit de koffer leven,gaat ons goed af. Binnen 10 minuten ligt telkens alles weer in de kar. Marianne handtas,schoudertas en !!!!!! De gouden coolbox. Ik de twee koffers. Goed team.  Die coolbox is inderdaad goud waard. S,avonds als er in het hotel of omgeving niks voorhanden is, hebben we ons eigen koele pilsje of wijntje. S,morgens maken we als nodig is, ons eigen ontbijtje en onderweg hebben we fris water en spullen voor de picknick. Zo combineren we het gemak van de camper met het comfort van hotel of B&B. Niemand die zich daar druk om maakt. That,s America. Dus on the road again.

En wat een toeval, het eerste nummer als de radio aangaat is een van mijn favorieten. THE LOAD OUT van JACKSON BROWN het gaat over het reizende bestaan van een band on Tour. Zo voelen wij ons ook met deze muziek Tour.

De bewolking hangt laag en we duiken weer de heuvels in, op de eerste top komen we in het state park met de wat vreemd aandoende naam HUNGRY MOTHERS. ????? Maar niet nagevraagd waar dat van komt. Door vredig boerenlandschap slingeren we verder en komen we in WEST VIRGINIA. Zo goed als de Amerikanen op hun natuur passen zo tegengesteld is het vaak rondom de huizen of wat er voor door moet gaan. Velen wonen in een soort stacaravans en een boeltje dat het er vaak is. Alles flikkeren ze rond het huis of op de veranda. Piet de Rooij wil de troep nog niet hebben voor de vlooienmarkt.  Huis verlaten of totaal verrot, laat maar staan ( niemand ruimt hier iets op) het oud ijzer willen zie hier nog niet eens hebben. Jammer, het ontsiert de mooiheid van het gebied.

Het ene stuk rijden we 100 km in 3 uur, zo slingert de weg of zoveel stops maken we, het ander stuk zoeft lekker weg en doen we 100 km in een uur. Hits als KING OFF THE ROAD- ROGER MILLER of HIT THE ROAD JACK - RAY CHARLES of MUSTANG SALLY van WILSON PICKETT zijn dan vanzelfsprekend.

De voorlaatste staat dient zich aan KENTUCKY. Bekend om zijn kolen, fried chicken , paarden en .... Whiskey, is schrijf expres met ey wat zo doen ze dat hier, maar nog liever noemen ze het BOURBON. De echte whiskey trials liggen toch nog gauw 200 km noordelijker en dat hebben we er deze reis niet meer voor over.
We zien nog een paar desolate dorpjes waar de  tijd heeft opgehouden en tussen de heuvels van CUMBERLAND dient ons voorlaatste station zich aan. We houden het met eten en slapen simpel dit keer, we passen ons aan de sfeerloze plaats aan. MIDDLESBORO.

Morgen is het nog een keer ON THE ROAD AGAIN. naar NASHVILLE van WILLIE NELSON.

1. Jo en Lin:
    13 mei 2015
    Goede morgen reizigers,
    We hebben vanmorgen jullie foto's bekeken prachtig .
    Groetjes