Born on the Bayou

28 april 2015 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Het ziet er naar uit dat het weer wat rustiger wordt,de tuinmannen maken het zwembad schoon en dat doe je niet als het een uur later weer gaat regenen en waaien. Alhoewel je weet het hier maar nooit,er lopen er een paar rond die niet erg snugger zijn. Als de baas zegt blad uit het zwembad, dan blijf het daarbij. Het blad wordt keurig op de rand gelegd, een zuchtje en...........

We hebben keurig geslapen( het ritme komt er langzaam in ) Marianne tovert weer een ontbijtje in elkaar en daarna met de taxi naar de airport om de auto op te halen. Ook daar staan weer aller aardigste,,,,,,, niet geïnteresseerde computersladies, maar de auto komt er.

First trip is over de lake pontachatrain causeway, een soort afsluitdijk.We zijn in de wetlands van de DEEP SOUTH en wat de natuur hier kan aanrichten en de mens er weer op verzint, zie je aan de vaak prachtige villa's aan de kustlijn.  Ze staan op palen van zo,n 5 meter hoog. Laat het water maar komen.

Uiteindelijk belanden we in JEAN LAFITTE NATIONAL PARK en gaan we op airboat tour. Captain Brian heet de knaap die ons met zo,n toch wel bijzonder ding door de swamps tourt. We zien alligators op 20 cm van ons want Brian voert die dingen............ Marsmellows... Je gelooft het niet,marsmellows, want ze zijn gek op zoet.de grotere krijgen ook varkensvlees. We kijken met bewondering, maar vooral luisteren we met bewondering,want captain Brian vertelt met passie over alles wat er in zijn gebied aan de hand is. Hij is een kind van de streek.

Tevreden gaan we terug naar de stad en onderweg kom ik maar op een,maar wel zeer toepasselijk nummer. Captain Brian Letterlijk BORN ON THE BAYOU.daarom is deze van Creedence voor hem.

Nog even een duik in de pool en dan nog een maal de stad in,pal achter ons is een hippie enclave die eerst maar eens verkennen en daarna hoor je mij vandaag niet meer.