Below the waterline

27 april 2015 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

De weervoorspellingen beloofde al niet veel goeds en eigenlijk hadden we zaterdag bij aankomst en gisteren best geluk gehad blijkt nu. Maar nu is het raak en zitten we er ( bijna ) midden in. De tuinmannen zijn al vroeg de zaken aan het vastsjorren en beloven " severe threat " Nou weten we inmiddels wel dat ze hier aardig kunne overdrijven en dus zetten we ons lekker onder het afdakje voor onze kamer.

Tip 2 voor traveling USA. Koop als eerste zo,n coleman coolbox op wieltjes,ga naar de minimarket en zorg dat je eten en drinken bij je hebt. Zo kunnen we nu lekker ons eigen ontbijtje maken ( veel hotels/motels doen dat niet ) en wachten we buiten de buien af. Die komen er !!!!! Binnen een uur is het pikkedonker en knalt het er op los. De dakrand van de buren vliegt door de lucht, zou het toch een Hurricane worden. Ik zie het nu nog niet. De wheatherchanel laat zien dat we net onder de ergste zaken zitten. 50km noordelijker zitten ze zonder stroom,we zullen zien.

Toch is die bezorgdheid hier wel te begrijpen, want nog geen 10 jaar geleden trok hier de verwoestende orkaan over. KATRINA zorgde dat de stad soms wel 5 meter onder water kwam te staan,duizenden daklozen,1800 doden, 81 miljard schade en een falende George Bush en overheid. Veel kansarmen zijn de klap niet te boven gekomen. Dan kijk je wel wat anders tegen zo,n Hurricane warning aan.

Wij blijven ( zoals gewaarschuwd ) lekker binnen en in mijn muzikale zoektocht stuit ik op PAUL SONIAT een Local en een soort Elton John. Zijn cd BELOW THE WATERLINE is prima en de titelsong geeft magnifiek het gevoel van after Katrina weer. Luisteren die plaat.