DEATH VALLEY

15 september 2013 - Bishop, California, Verenigde Staten

Macaber klinkt de naam van het reisdoel van deze dag. Na een goed ontbijt gaan Astrid en Rob richting oost naar ZION NP en wij westwaarts dwars door DEATH VALLEY.

Langzaam wordt de vlakte onherbergzamer en nemen de kleuren toe. Onze eerste stop leid ons naar DANTES VIEW. De lange klim naar 1650 mtr. wordt groots beloond. We kijken 1700 mtr. naar beneden naar de zoutvlakte van BADWATER die onder zeespiegel ligt ( vandaar )en een van de warmste plekken op aarde is. We kijken ons ogen uit aan verbijsterende ruwheid en pracht kleuren.

Verder in het Park ligt ZABRISKIE POINT en ook hier wordt je weer stil van wat de aarde aan natuurverschijnselen heeft voorgebracht. Puurheid en genieten dus.Met het naderen van het laagste punt op onze trip ( - 30 mtr under sea level) stijgt de temperatuur. De kap is allang dicht en de airco draait vol. Buiten geeft men 121 F aan, omgerekend 49,4 graden. Maken wij 50 GRADEN  van, je maakt nog wat mee op je oude dag.

De lange weg naar de bewoonde wereld ( hier moet je geen autopech krijgen en zonder water zitten )blijft vol mooie verassingen, een echte stof wolk brengt ons bij KANSAS en DUST IN THE WIND maar ook THE LONG ROAD van MARK KNOPLER zou kunnen.

Bij LONE PINE daagt de kolossale WHITNEY MOUNTAIN op ( 4300 mtr) We pakken een heerlijke salade en zetten koers naar BISHOP ( go north) . Het landschap wordt groener en we hebben 4 dagen Desert achter ons. We wilde Desert, we kregen Desert, een geweldige ervaring.

THE CREEKSIDE INN in Bishop doet het beste vermoeden en ook dat komt uit. Heerlijk gezwommen en in het bubbel bad ervaringen gedeeld met landgenoten, bij een perfecte Chinees, super gegeten en nu op een prima Kingsize bed de verhaaltjes bijwerken onder het genot van een lekkere chardonnay en ................muziek van de 60-70 jaren.

Een feest van herkenning kwam voorbij. GENE PITNEY-BOOKER T - STONES- TOMMY JAMES AND THE SHONDELLIS- SONNY AND CHER-SUPREMES- FROGS- SAM THE SAM AND.......- een ja hoor ik lieg het niet !!!

THE MAMA'S AND PAPA,S met CALIFORNIA DREAMING

Dat  zullen we zo maar eens doen