AMAZING CITY

27 september 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Het is eigenlijk niet meer om op te schrijven want niemand gelooft ons nog. We geloven onze eigen ogen al niet meer. Deze stad hangt van verassingen aan elkaar.

Vroeg weer er uit,want we moeten de hotelfietsen als eerste ritselen. Na ons broodje gaan we op pad en fietsen langs de BAYSIDE We komen in de drukte want twee enorme cruiseschepen hebben net hun menselijke lading uitgespuwd. Op FISHERMANN WHARF nemen we koffie en kijken naar het grappige schouwspel van zo,n 100 zeerobben. Nog mooier als in Monterey..

Tijd voor de boot naar ALCATRAZ  ISLAND, Met verbazing lopen we over en door dit vroegere gevangenis complex. Al Capone en The Birdman waren een paar bekende gasten en de film heeft terecht laten zien dat het hier niet bepaald een pretje was. Na twee uur kunnen WIJ gelukkig weer ontsnappen.

Op de fiets naar de GOLDEN GATE BRIDGE want de camera is gevuld en het weer is prachtig. Het wordt een hele klim, maar meer dan deze moeite waard. Het is een machtig gevoel midden op deze bekendste brug van de wereld te staan.

Dat SAN FRANCISCO op veel heuvels is gebouwd ervaren we op de terug weg. In LOMBARDSTREET moeten we over stijle stukken die we in de Alpen nog nooit hebben gezien. I WANT TO RIDE MY BICYCLE van QUEEN wordt meer WALKING ON SHUNSINE. Naar beneden  is net zo moeilijk want onze handen doen zeer van het knijpen. Uitgepierd bereiken we het Hotel.

Na een lekker bad toch terug naar FISCHERMANN WHARF, we hebben immers nog de fietsen en daar was het gezellig.Geloof het of niet !!! Net als we voor het stoplicht staan komt er een enorme massa fietsers over de anders drukke rijweg met luid kabaal aangereden.We sluiten in de massa aan , want ze gaan uitgerekend onze richting in. Sommigen fietsen geheel NAKED en we begrijpen dat het en soort tegenbeweging is tegen al het energieslurpend verkeer en dat deze tocht door de stad al 21 jaar op iedere laatste vrijdag van de maand gehouden wordt. Iedereen is vrolijk ( zelfs de wachtende automobilisten )

In het restaurant wat we uitkiezen is het ook al feest.We raken in gesprek met een van de gasten en die legt uit dat zijn neef uit VEGAS 60 wordt en dat de hele ( Italiaanse ) familie dat komt vieren. Hij legt uit dat het in Californië gaat om de zon, passie en samen goed leven. Dat ons ddie deugden ook passen, mogen duidelijk zijn.

Op de terugweg worden we overvallen door zo,n 50 skaters die compleet met geluid installatie door de stad trekken. HIER KAN ALLES en IEDEREEN IS VROLIJK en VRIENDELIJK.

ERIC BURDON AND THE ANIMALS leggen het perfect uit in hun song SAN FRANCISCAN NIGHTS

BELIEVE it or not