WHEN I,m SIXTY FOUR

26 september 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Soms maakt een mens te veel mee op een dag en dan ook nog op proberen te schrijven. We starten op het hoogste punt van SF,een adembenemend uitzicht op de vroege morgen. De hele stad ligt voor je, Athene,Rome,Vancouver,New York en nu dit. We gaan vanavond terug,dat moeten we in het donker zien.

Na 1 uur zakken we af naar de wijk HAIGTH ASHBURY en komen we letterlijk in de wereld van de jaren 60.We dwalen door HAIGTH STREET en zien de overblijfselen van de Hippie cultuur . Hier is het allemaal begonnen en het is er ( in iets mindere mate) nog steeds. We lopen vintage winkeltje in uit en krijgen een blij gevoel van al die kleding,spullen en muziek uit de Fiftys en Sixtys. Je kunt het werkelijk voor een habbekrats kopen. Op het eind van de straat ligt GOLDEN GATE PARK waar GREAT FUL DEAD, JEFFERSON AIRPLANE,FRANK ZAPPA de eerste Hippie concerten gaven, later kwamen JANIS JOPLIN,JIMMY HENDRIX,THE DOORS, JOAN BAEZ en ook de BEATLES met hun SGT. PEPPERS pakte wat mee  van deze LOVE EN PEACE.Het is er allemaal nog te zien, te beleven,te proeven, te ruiken. ( want de wiet komt je tegemoet ).

Via de straten met prachtige ( houten) huizen van PACIFIC HEIGTHS zakken we steeds verder naar beneden richting BAY.

En daar ligt hij dan, THE GOLDEN GATE BRIDGE,waarom deze rode brug van goud genoemd wordt.? Nou film hem maar eens in de ondergaande zon.Voor mij een lang gekoesterd moment,maar noodlot ??????? Fotorolletjes op.( althans de batterij )

Dat terug gaan naar ASHBURY heeft dus geen nut, doen we morgen.

Moe van het genieten gaan we terug naar het hotel ( bij die andere brug) we vallen de eerste eettent langs de hoteldeur binnen en komen in een kakofonie van gezelligheid,we zien dat we little undressed zijn, maar dat is geen probleem. We hebben nog plek aan de counter, voor ons werken zeker 12 koks zich in het zweet en wel 35 obers bedienen de sfeervolle tent. Een super cocktail, zelden zo lekker gegeten en een glas wijn waar je van de reuk al HIGH van wordt. Wat een voorrecht weer.

Op de hotelkamer ( met dat prachtige uitzicht ) maken we een fles MUMM champagne open ( from NAPA VALLEY). De Beatles spelen Voor  ons de dag song..

When I get older,losing my hair..................