DOWN TOWN

28 september 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

We begonnen deze dagen in SF met de convertible in de buitenwijken en proefde de sfeer die wijlen SCOTT MCKENZIE zo mooi bezong ( if you go to San Francisco be sure to where some flowers in  your hair). Gisteren was het boat en bike die ons naar twee opmerkelijke plekken bracht. Vandaag gaan we te voet door DOWN TOWN.

Onder het schrijven draai ik de gelijknamige plaat van PETULA CLARK (want ook dat zie je in zo,n stad gebeuren).

Een van de dingen die ons de hele reis al is opgevallen.! Country of city zijn ongekend  schoon. Ander puntje, deze Amerikanen zijn ongelofelijk gedisciplineerd, " stay in line " en dat soort zaken is hoog goed, maar ook behulpzaam en informatief als je wat te vragen hebt. Een ander leuk gezichtspunt " het soms overdreven joggen,overdreven huppelende dames voor een " cross over ",  jonge moeders ( of vaders) joggend achter een kinderwagen;  prachtig. Nog zo,n  opmerkelijk ding" veel mensen,(soms volop gebarend ) die in zich zelf lopen te praten. Of is het toch in de iPhone; een apparaat die een nieuwe wereld met ons zelf aan het creëren is.

We dwaalde een aantal uren door deze opmerkelijke stad. SAN FRANCISCO is totaal anders als welke Amerikaanse stad dan ook. We sprongen uiteraard op THE CABLE TRAM en verwonderde ons aan de stad die aan ons voorbij kwam.Mensen,gebouwen,uitzichten,sfeer,je kunt er geen genoeg van krijgen.

Maar toch, het einde van deze heerlijke vakantie nadert en ik had Marianne nog een ding beloofd.

SHOPPING:

En zo belanden we dan in MACYS, SHEPORA,BLOOMINGDALES,en noem nog wat op. We kochten een passend jurkje  voor onze mooiste bloem IRIS en leuke dingetjes voor onze stoere kleinzonen, TIJN en DAAN. En ook Marianne mocht zich uitleven in dit WOMENS PARADISE. Toen ik weer eens op zo,n bankje bij de paskamer  zat,draaide ze ROY ORBISON met PRETTY WOMAN. ( snap ik ).Maar ik dacht aan BRABANT ( voor een keer GUUS ). Morgen gaan we weer naar huis.

Moe sjokte we samen naar ons hotel,nog een keer opfrissen, nog een keer lekker eten, nog een keer dat uitzicht op de baai en nog een keer in CALIFORNIA slapen.

Of toch nog dromen, want dat blijkt te kunnen op je oude dag.

CALIFORNIAN DREAMIN zongen de MAMA,S AND PAPA,S. Ze zongen ook DEDICATED TO THE ONE I LOVE.

MARIANNE had een goed geïnformeerde reisleider,ik een fantastische reisgenoot.