Lets go to SAN FRANCISCO

25 september 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Zongen in de Sixties THE FLOWER POT MEN.

Toch verlaten we met enige weemoed SANTA MONICA. Via de PASADENA ROSE BOWL zetten we koers naar onze laatste vakantie bestemming. We zagen er een beetje tegenop, nog een keer 600 km. Maar dat bleek mee te vallen. Zelfs HIGHWAY # 5 kent zijn verassingen.Na de heuvels van Los Padres national Forest  met paserende namen als smokey bear,dry valley en lost hils,verschijnt er nog voor BAKERSFIELD een onmetelijke vlakte. Meer dan 300 km rijden we door de fruit en landbouw tuin van Californië. Bijna niet meer te bevatten de dimensies waar het hier telkens omgaat. Zo ver als je kunt kijken ( en dat is soms erg ver) fruitbomen met sinaasappel, mandarijn of appel, tomatenvelden,wijngaarden en noem maar op wat voor fruit. Soms afgewisseld met maïs,graan, maar vooral fruit,fruit,fruit; uren lang.

Een zaak is zeker, Californië krijgt een giga waterprobleem ( als dat er al niet is ) want al dat spul moet wel water hebben en zoveel regent het hier niet. Enorme grondwater pompstations en kanalen zorgen nu voor irrigatie. MAAR VOOR HOE LANG NOG.???

Rij in Nederland  eens 300 km op een zo wat kaarsrechte weg, dat zou wat zijn. En als moderne oases liggen daar om de 50 km de tankstations met fastfood zaken. Je vergaapt je er aan de geweldige trucks want ook die zijn gigantisch.

Naast werkelijk gouden heuvels wacht ons nog een verassing van enorme omvang. We ruiken een geur van vroegere tijden......... Koeienstront !!! Langs de HWY ligt een farm met werkelijk duizenden koeien. Cowboy op paard er tussen, kan niet mooier.

En zo zijn door al dat vergapen de kilometers snel voorbij. Om 16.00 uur rijden we vanaf OAKLAND via de imposante BAY BRIDGE onze lang gekoesterde bestemming tegemoet. SAN FRANCISCO. Het hotel ligt op een droomplek, want het uitzicht op die zelfde brug is fenomenaal. ( met dank aan de reisleider).

We gaan aan de voor ons liggende baai eten, we trekken er een fles bubbeltjes wijn bij  open en twee Japanners brengen ons goed eten, zelf zijn ze iets te overmatig maf.

Het is inmiddels donker, we gaan vroeg naar bed, want vanaf je bed zo naar buiten kijken,maak je nooit meer mee.

Morgen op verdere ontdekking in deze magische stad, eerst maar eens onze oude favoriet CRIS ISAAK op zetten. SAN FRANCISCO DAY,S. - SAN FRANCISCO NIGHTS.