Coast HIGHWAY # 1 ( in the fog)

21 september 2013 - Pismo Beach, California, Verenigde Staten

Ondanks de oesters goed geslapen. En weer op pad. We nemen eerst de 17 Miles drive en onze ogen zijn zo open. Een weg door de welgesteldheid van Amerika. Links en rechts de prachtigste golfcourses en  de grootst mogelijke villa's maar vooral toch geweldige uitzichten op de Pacific Ocean. Het stadje CARMEL is uit een filmset weggeplukt, wie zou hier niet willen wonen. ( als het te betalen was). We komen aan het begin van wat velen de mooiste kustroute van de wereld noemen Hwy 1 of ook wel. Cabrillo HWY . De eerste 50 km zijn niet te beschrijven zo mooi,we zien prachtige baaien met steile kliffen. Geweldige bruggen en de mooist mogelijke bloemen.

Met PHIL COLLINS voelen we ons in ANOTHER DAY IN PARADISE. Maar dan...........

Neemt de Pacific Ocean wraak en verhult de kustlijn zich in mist, soms dik maar meesttijds goed om te rijden. Als we toch uitstappen voel je warme lucht, een vreemde combinatie voor ons Hollanders. Het gaat soms nog meer op thuis lijken als het ook nog af en toe gaat regenen. IT NEVER RAINS IN SOUTHERN CALIFORNIE zong ALBERT HAMMOND,maar dat blijkt vandaag niet te kloppen.We zijn een beetje uit onze DREAM . ( maar we hebben niets te klagen gehad, en ook deze omstandigheden  geeft zijn charme. Af en toe wanen we ons in Schotland).

Bij een stop ( waar we de Doggie bag van gisteravond verorberen) ruiken we sterke eucalyptus, dus als je niet kan zien dan zo maar genieten.

Dat CALIFORNIE vol met verrassingen zit, blijkt 2 uur later. Op 5 km zien we koeien in een prachtig weiland, herten en.......... een strand vol met zo,n 200 zee olifanten. De een nog dikker dan de ander ( net Amerikanen) . De logge beesten knuffelen met elkaar, flapperen zand over zich heen of ( de mannetjes uiteraard ) doen stoer om indruk te maken op de wijfjes. GOOD VIBRATIONS, echte BEACH BOYS  Een half uur hebben we real live zoo staan te bekijken.

Bij San Simeon zien we de uitspattingen  W.R.Hearst ( een schatrijke uitgever ) die in 25 jaar tijd een snobbig kasteel liet bouwen en voor de aanvoer van de materialen een eigen steiger in zee liet maken.

Op het eind komt alles goed. Het Best Western Hotel PISMO BEACH blijkt weer een geweldige keus. Gebouwd boven op een klif. We wandelen naar het nabij gelegen restaurant VENTANA GRILL en ook daar is het aangenaam vertoeven. Een cocktail, een smakelijke salade, goede wijn uit de streek, heerlijke gamba's en...............uitzicht !!!!!! Want plots trek de  mistsluier weg en genieten we van een zonsondergang uit mijn wereldse top 5

Zo eindigt ook deze dag en majeur.

Op het balkon met de golven beukend tegen de rotsen past maar een plaat.

ALBATROSS van FLEETWOOD MAC