Terug naar de kust

20 september 2013 - Monterey, California, Verenigde Staten

Met een mager zonnetje starten we de dag,we gaan richting zuid en het eerste hoogtepunt ligt op 5 km. De GOLDEN GATE BRIDGE.Zo lang naar uit gezien,maar............... Als we de brug naderen,trekken dikke mistflarden de baai in en zien we helemaal niets van brug of San Francisco. Maar goed dat we ons reisschema eerder al hebben omgegooid. ( de toch al niet flauwe hotelprijzen gingen dit weekend 3 tot 4 keer over de kop omdat in de baai de AMERICANS CUP wordt gezeild). See you later dus. Via Stanford University campus ( even ook dit sfeertje proeven ) komen we in wat heet SILLICON VALLEY. We rijden langs de headquaters van APPLE  in Cupertino ( heel subtiel is op dit uitgestrekte kantorencomplex maar een verwijzing te vinden naar wat er binnen  te doen is, een bescheiden vlag naast die van Amerika en Californië ). Bij GOOGLE in Mountain View pakken ze het grootser aan. Op een kantoor campus zo groot als Liempde zie je overal kleurrijke uitingen van het merk Google. De leukste !!! ieder rijd er rond op gratis fietsen in Google kleuren.

In dit gebied zitten de werkelijke machthebbers van deze wereld,we kunnen immers niet meer zonder hun producten.

DO YOU KNOW THE WAY TO SAN JOSE zong DIONE WARWICK. Nou onze TOMTOM Prima.Wat zou de reis minder voorspoedig lopen als we ook dit moderne ding niet hadden gehad. SAN JOSE is zoals alle Amerikaanse steden. Veel wat op elkaar lijkt, wat hoge gebouwen in Down Town en af en toe een historisch dingetje.

Via een heuvelachtig landbouw gebied gaan we snel terug naar de kust,naar MONTEREY aan de PACIFIC OCEAN. De hotelkamer is nog niet klaar,dus wandelen we eerst door CANNERY ROW een oud en deels opgeknapt wandelgebied vol met restaurants en ander vertier. Op zich niet onaangenaam. In de haven worden we verrast door een enorm gebulk uit het water. Een luidruchtige familie zeerobben heft zich op de vlonders om te zonnen.Je kunt er heel dicht bij komen.

Op weer een prachtige plek aan het water hebben we zin in een goed diner. Ik kom niet verder dan de oesters die me niet goed vallen. Het restant aan lekkere zalm en de fles wijn worden ingepakt en we keren met " doggie bag" vroeg naar het hotel.

De muzikale inspiraties zijn voor een keer op.

Het wordt vroeg NIGHTS IN WHITE SATIN.