BEAUTIFUL DAY

22 september 2013 - Santa Monica, California, Verenigde Staten

Daar zit je dan, s,morgens vroeg op je balkon,de Pacific klotsend aan je voeten en de zon komt weer keurig voor je op. HERE COMES THE SUN van de BEATLES is toepasselijk. We gaan op weg voor onze laatste dag langs de OCEAN. Na de zandduinen van PISMO BEACH volgt er een uitgestrekt landbouw gebied met vooral aardbeien en bonen en kool. Niet zo maar een voetbalveldje, nee kilometers van elk.

Bij een stop bij een bonenveld zie ik wel 25 Mexicaanse plukkers, overal zie je trouwens de handarbeid gedaan worden dor Mexicanen. ( hotel, landbouw,winkel), Amerika was nergens zonder deze mensen. Doet me ook denken aan die prachtige song van BRUCE SPRINGSTEEN , ACROSS THE BORDER. Hoeveel van deze mensen zouden die harte kreet uit kunnen laten komen.

We rijden langs de giga airforce basis VANDERBERG en belanden in SOLVANG. In dit namaak Deense stadje is het DANISH DAY ( een soort Boeremert). Raar om dikke cowgirls om 11 uur s,morgens een liter bier en rode met witte kool naar binnen zien werken. De wonderlijke veranderingen blijven zich aandienen. Struisvogels ( toch in het verkeerde land beland) .

We zoeven onder prachtig weer ( dak er af) naar SANTA BARBARA en bezoeken daar eerst de missie post. Eeuwen geleden optrekkend vanuit Mexico veroverende ook hier  het geloof hun zieltjes. De Spaanse invloeden zijn ook volop in het sfeervolle centrum van SANTA BARBARA te zien en proeven, het is er druk want het is zondag.

We kopen in een sjieke SUPERMAKET, broodjes en salade en zetten koers naar onze laatste bestemming. SANTA MONICA . eerst doen we nog even MALIBU aan een oord voor mensen die het ( financieel ) nog beter hebben getroffen en die dat vooral laten zien met kasten van huizen die naast sea view toch vooral ook view hebben op de onderliggende buurman of op HWY 101. Die laatste,( soms weer overgaand in HWY 1) is toch geweldig om te rijden, waar glij je immers 100 km pal langs de OCEAN.

Tussen MALIBU en SANTA MONICA stuiten we op een nieuwe verassing. Het patriottisme van de Amerikanen viert hoogtij bij de universiteit van  PEPERDINE. Daar staan duizenden Amerikaanse vlaggen keurig in het gelid te wapperen. Of je wil of niet , een imposant gezicht.

We rijden LA - SANTA MONICA binnen en Het is meteen gedaan met het relaxte van de afgelopen 12 dagen. Hier rij je de drukte en herrie binnen, hier wonen miljoenen mensen. We vinden na wat geharrewar ons hotel. OCEAN VIEW aan  de OCEAN BOULEVARD, Dat is voor 3 nachten ons HOTEL CALIFORNIA.

Het was met recht een  BEAUTIFUL DAY  ( U2)