Summer in the city

23 september 2013 - Santa Monica, California, Verenigde Staten

Voor het eerst een beetje uitgeslapen, Nou ja Marianne althans. Ik zat al vroeg op ons balkonnetje en wat overal al opvalt. Amerikanen zijn geen early birds. Tot 10 uur kun redelijk rond racen. We zijn een beetje indrukken moe,twee weken CALIFORNIAN COUNTRY heeft veel met ons gedaan. Toch besluiten we om de echte tourist uit te gaan hangen.( we zijn er tenslotte voor hier). Dat van die vlaggen is opgehelderd,er staat er een voor ieder slachtoffer van 9/11.

We bezoeken GETTY VILA ( niet dat we zo,n kunst liefhebbers zijn) maar gebouw en tuinen zijn werkelijk een hoogtepunt van deze reis.Dan op naar het domein van de Ritch and the Famous , MALIBU,BEL AIR, BEVERLY HILLS, HOLLYWOOD. Verscholen achter dikke hekken en muren wonen ze in moderne kastelen. Het is ze gegund, geef ons maar TIES en TINA, die over de heg roepen " luste un bekske koffie.

We gaan op zoek naar HOLLYWOOD SIGN, de witte giga letters tegen de heuvels, het wordt een klim als op een Italiaans slingerweggetje,bijna boven blijkt het hek naar het wandelpad dicht, we vinden het wel goed zo,want de hitte slaat toe.

Dwalen over  SUNSET BLVD en HOLLYWOOD BLVD wordt ook een kleine tegenvaller Veel is letterlijk en figuurlijk vergane glorie en pas bij KODAK THEATRE wordt het wat. De mooie gebouwen zijn echter niet te zien omdat alles is afgehekt voor wat blijkt WILLY !!! Een street concert van PAUL McCartney. Lijkt ons geweldig, maar wij gaan niet in de hitte nog 6 uur staan te wachten. Voor ons wordt het BAND ON THE RUN.

Wat we vooral zien is vreemde en geflipte vogels, Z artiesten die zich Michael Jackson ,Batman, de Pirat of the Caribean of Hale Berry wanen, mensen die jammerlijk de weg kwijt zijn. Voor velen vrees ik, is dit toch echt THE BOULEVARD OF BROKEN DREAMS.

We willen nog naar RODEO DRIVE ,maar zijn brak.

Op ons balkonnetje schijnt de felle zon, geluiden stijgen met de hitte ( 37 graden) omhoog.

HOT TOWN,SUMMER IN THE CITY.                                                                                  BACK OF MY NECK,GETTING DIRTY AND PRITTY.                                                     BEEN DOWN ISN,T A PITTY                                                                                           DOESN,T SEEM SO BE SHADOW IN THE CITY.