All the road running

17 september 2013 - Sonora, California, Verenigde Staten

Ontbijten in een Mountain Lodge met music van THE EVERLY BROTHERS AND JOHNY CASH gaat ons niet gauw meer gebeuren. Na wat plannen besluiten we om toch naar GLACIER POINT te rijden en daar hebben we geen spijt van.

Mont Blanc- Matterhorn- Mont Robson en nog wat van die pracht bergen hebben we mogen zien, maar het uitzicht van Glacier Point op HALF DOME  is werkelijk FENOMENAAL. Je vergeet dit nooit meer, wat is hier miljoenen jaren geleden aan schoonheid geproduceerd. Heel stil hebben we het zitten bekijken en genoten van het voorrecht wat ons weer is overkomen.

Toch,moeten we verder ALL THE ROADRUNNING zingt MARK KNOPLER en  EMMYLOU HARRIS en die cd blijft mij heel de dag bij ( draai hem maar )

We gaan op weg naar de south exit en via het nostalgisch plaatsje WAWONA komen we bij MARIPOSA GROVE. De parkplaats is vol en de weg er naar toe afgesloten. Your Lucky today zegt de dame u mag terug en dan met de onze fantastische bus. Kijk zo los je lichteb tegenslag op. We wandelen een dik uur door een SEQUIA bos waar de sporen van een brand van 100 jaar geleden nog steeds goed te zien zijn.

We belanden in OAKHURST en nemen de 49 naar SONORA. 80 Miles door weer een totaal ander landschap. De zon die ons al een week lang magistraal begeleid kleurt de heuvels in prachtige goudbruine kleuren en de rotsen langs de weg glinsteren Jade groen. WIE HEEFT DIT ZO GEMAAKT.

Bij SONORA wijzigt het landschap zich opnieuw en zien we de eerste koeien en farms. We naderen het land van COUNTRY AND WESTERN. Die CD van KNOPLER komt mooi uit.