After the gold rush

18 september 2013 - Sacramento, California, Verenigde Staten

Het motel moeten we maar gauw vergeten,een donkere stink kamer en het ontbijt was helemaal een lachertje. Staande in het hok wat receptie heet kon je een toast met jam nuttigen. Of het bevallen was vroeg de manager of duty. Nou very well ,!!!!!!!!!! HAVE NICE DAY.

Het gebied,globaal liggend tussen Siera Nevada en Sacramento heet Gold County en het was een van de gebieden waarom veel gelukzoekers GO WEST gingen. We rijden dan ook met onze WHITE HORSE van het ene Western dorpje in het andere en vooral    In ANGELS CAMP en VOLCANO( wie zou daar niet willen wonen)  lijkt de tijd stil te hebben gestaan. We drinken ( eindelijk) heerlijke koffie op het terras bij Rosy . Hoewel de tekst niet helmaal klopt verbind ik dit moment toch aan NEIL YOUNG,we zitten tenslotte AFTER THE GOLDRUSH. Zitten meimeren,hier op dit terras kan je  vooral ook zijn COMES A TIME zingen.

We rijden meesttijds door binnenwegen omdat dit volgens ons de manier is om Amerika echt te zien en te beleven. Ook nu weer prachtig heuvel landschap, gort droog door de  niet aflatende zon is het landschap goudgeel geworden met af en toe het groen van PINE of OAK bossages. Super.

Met het naderen van SACRAMENTO nemen de ( paarden) farms toe. De cowboys hebben hun paarden vooral ingeruild voor immens dikke pick-ups en dito trailers. Ik draai HELLO COWGIRL IN THE SAND.

Vroeg in het ( weer prima) hotel,eerst lekker douchen en dan naar OLD SACRAMENTO dat werkelijk om de hoek ligt. Hier wacht ons  weer een een verassing. Nu geen Western dorpje maar een complete stad met Radarboat in de rivier, een treinstation en gebouwen en straten die je compleet in Western tijden dompelen. ( geen kitsch, perfect bewaard gebleven met weliswaar een commerciële invulling, maar stijlvol ).

We nemen een tafel op een terras aan de Sacramento river,bestellen en kan super heerlijke  MOJITO en dito eten en genieten van een perfecte zonsondergang. NEIL zingt voor ons DOWN BY THE RIVER. Als we terug naar het hotel lopen staat een prachtig heldere volle maan boven het CALIFORNIAN STATE CAPITOOL.

Wat een heerlijke verassende stad.

Ik ga nog even lekker zwemmen,kijk nog eens naar die prachtige maan daar boven en denk aan de beste love song ooit gemaakt.

HARVEST MOON

inderdaad, van Neil Young