On the road to SAUSALITO

19 september 2013 - Sausalito, California, Verenigde Staten

We zijn weer vroeg wakker en dat is maar goed ook. SACRAMENTO is de CAPITOL OF STATE en het gebouw waar Governor,Senate en Assembly gehuisvest zijn is, een verkleinde uitgave van het Capitool in Washington. Goed 8 uur staan we voor de deur en de verassing is groot als we ( na een securite check) vrij door het historische gebouw mogen lopen. Het is werkelijk van allure, op de beneden vloer zijn de historische kamers en via imposante trappen gaan we naar de 2de verdieping. Daar komen de ambtenaren langzaam binnen gedruppeld. Een mevrouw vraagt waar we vandaan komen, ALLTHE WAY FROM HOLLAND,dat moet beloond worden en we worden de zaal ingebracht waar THE ASSEMBLY zitting houdt. We lopen tussen de member desks en achter de speakers en charmain tafel. Mevrouw Olga.J.Nichols stopt ons vol met info, geeft ons een stapel boeken en haar kaartje ( want we moeten toch echt laten weten als we safe at home zijn. Dat beloven we. We dwalen nog een half uurtje door dit prachtige gebouw en als de gemiddelde toerist wakker is hebben wij er al een geweldige ervaring opzitten.

MIDDLE OFF THE ROAD zong ooit eens over SACRAMENTO a wonderfull town. Hoe heerlijk het weer Is en hoe vriendelijk de mensen. Het klopt helemaal.

We gaan toch op weg naar NAPPA VALLEY, het wijngebied ten noorden van San Francisco. We passeren eerst nog een landbouwgebied en zien maïs,zonnebloem ,aardbeien en tomaten akkers, maar ook noten,appel,perziken boomgaarden. dit is de vitaminen vallei van Californië. Bij NAPPA valt het niet helemaal mee om op de goede route te komen, ( met bewegwijzering buiten de HIGHWAYS schieten de Amerikanen te kort ). We komen uiteindelijk toch op de SILVERANO WINE ROUTE en wanen ons al snel in Bourgondië of Bordeaux.

We kopen uiteraard een flesje voor vanavond op de hotelkamer EN MAAT,jij mag er een te goed houden. Die koop ik voor jou in Nederland want anders haalt hij het toch niet.

Picknicken doen we tussen de wijngaarden en na een paar uur gaan we op weg naar SAUSALITO. Dat valt tegen omdat NAPA VALLEY en SONOMA VALLEY via een weg  bereikbaar zijn,we zitten herhaaldelijk in GIANT TRAFIC JAM.

Aan de magische BAY OF SAN FRANCISCO eten we en voor we naar het hotel gaan ligt daar plots achter een bocht

SAN FRANCISCO in het licht van de ondergaande zon.

UNFORGETTABLE