The Nature of the White Mountains.

2 augustus 2022 - Carroll, New Hampshire, Verenigde Staten

Nature

Het Amerika wat ik zo bewonder is toch vooral het Amerika van de natuur. Oneindig veel groen is er aan deze Noord-Oost kant. De White Mountains ⛰zijn werkelijk schitterend en er hangt een weldadige rust. 🏕De afgelopen dagen hebben we er met volle teugen van genoten. 😎

De ene keer door lekker in een luie camping stoel met je pootjes in het koele water te zitten en te genieten van je kleinkinderen die net als je eigen kinderen vroeger eigenlijk aan water al genoeg hebben. 🛶🏊

Ook Sjoerd gaat hierin terug naar zijn jeugd, hij heeft watermanagement gestudeerd  denk ik want het is onze grootste dammenbouwer. 😊Ook onze eigen bruine beer ( Sven) settelt zich in het koele water.

0904AB67-9CDD-4D20-844F-E9F3F81EC08B

Dat afgewisseld met mooie tochten naar natuur attracties, want  ( dat moet ik toegeven, de Amerikanen zijn er goed in om die bijzonderheden voor iedereen makkelijk toegankelijk te maken ) 🇺🇸

👵👴hebben hierbij een voordeeltje, die mogen vaak voor niks naar binnen 😎

We sjouwden door de “ Flume Gorge “ bij Lincoln, gleden over de Kancamagus Highway en stopten daar bij diversen “ Overlooks“ ( uitkijkpunten met pracht namen als “ sugar hill scenic Vista” ) ⛰en bij de rustieke Sabbaday Falls.

Terwijl de kleinkinderen zich op de volgende camping weer uitleven in een van de weinige zandriviertjes ( Saco river ) gaan Opa en Oma een kort tripje maken naar de staat “ Maine “ De 45ste staat die we op onze Amerika reizen hebben aangedaan.

Daarna boodschappen doen bij de “ Walmart” , DE giga super van Amerika ( zeg maar zo,n 2 voetbalvelden groot ). 🏪Het is immens en onnodig wat ze hier allemaal in de rekken hebben staan. En aan de kassa  stoppen ze elke 2 dingen in een plastic zak, rotzooi maken is hier een kunst. Boodschappen doen is hier overigens niet bepaald goedkoop en al zeker niet als je huishouden uit 9 personen bestaat. Wel ouderwets leuk, want Marianne komt uit een groot gezin en was zo'n grote kar met boodschappen wel gewend. 😊

Het prijsniveau in Amerika ligt zo inschattend zeker 30% hoger als bij ons ( behalve benzine uiteraard want dat is hier levens bepalend ), toch wordt ook deze klus weer geklaard en settelen we ons bij de rest op de heerlijke camping “ the beach “ in North Conway en bij een super temperatuurtje springt ook Opa mee in het water. Heerlijk om met je kleinkinderen te kunnen doen wat je 35 jaar geleden met je eigen kinderen op vakantie ook deed. 😎

De avond valt,🌄de BBQ gaat weer aan ( Ome Sven is onze vaste kok ) Prachtig om al die mensen lekker ontspannen bij hun vuurtjes te zien zitten.

21501E78-AF72-4C3F-A368-123F9BDC1C08

Morgen gaan we de 🏔 op.

Mount Washington staat vandaag op het programma en Rik is onze chauffeur/ gids die ons naar boven rijd want dat mag niet met eigen camper ( en naar blijkt is dat maar goed ook ). De man vertelt honderduit over hoogte , klimaat, wie er allemaal dood is gegaan op de berg en natuurlijk is er geen enkele berg ⛰ op de wereld 🌍 die zo angstaanjagend is als deze. Boven trotseren we inderdaad een sterke wind 💨 en Rik voorspeld dat het gaat regenen en  spoken.

540052AB-17F7-44EE-9216-B1FB1DD336F0

Prachtig is ook de Cog Mt Washington railway die van de andere kant van de berg naar boven klautert maar die hebben we vanwege de prijs maar eens mooi overgeslagen.

E3B79981-DA32-41A8-BF18-1AAE7FC3176C

We komen weer veilig beneden en kortte rit brengt ons lang het prachtige Bretton Woods resort waar wereldleiders eens bijeen zijn geweest.

59510036-F10F-4BCA-8D7E-54367E36AE16

Nu zitten we op onze laatste camping alweer in dé USA. De kinderen zijn op berenjacht want ook deze camping mevrouw zegt dat ze er gegarandeerd zijn.

Oma geniet van de rust en leest, ik tik dit verhaaltje af om het te kunnen verzenden. Je weet immers nooit wat er gebeurd als je zo'n beer 🐻 straks tegenkomt.

Oh ja, de muziek uitzoeken dat schiet er met zo'n groot huishouden rondom een beetje bij in.

Rik de man from the mountains had gelijk het valt er even met bakken uit. Ik kies voor weer een Woodstock band “ Creedence, Clearwater Revival met

WHO’LL STOP THE RAIN

De groetjes

1. Wilma van der heijden:
    3 augustus 2022
    Wat fantastisch om te lezen hoe de reis gaat. Ook hele mooie foto's. Maak er straks maar een heel mooi boek van. Dit is een reis om nooit te vergeten. Nog heel veel plezier.🥰
  2. Theo:
    3 augustus 2022
    Prachtige reis, reisverhalen en foto’s. Uniek zo met de hele familie. Geniet ervan.🤗
  3. Jo en Lin:
    3 augustus 2022
    Het houd niet op zowel de prachtige natuur als het genieten van je kinderen en kleinkinderen, dit zullen ze nooit vergeten. geniet ervan!
  4. Theo:
    3 augustus 2022
    Fantastisch die uitgestrekte natuur, de ruimte en diversiteit aan begroeiing en kleuren.
    En dan op het eind van de dag afsluiten met een Amerikaanse pizza, toch een beetje proeven van the American way of life.
  5. Michaél:
    Yes indeed.
  6. Rien Mulders:
    4 augustus 2022
    Mooie foto's idd. Een van de weinige dingen die mooi zijn in "The Country of the stolen elections".
    Hoogste windsnelheid ooit gemeten op MT Washington......371 KM/U!! Da's verrekes hard. Zou n rede kunnen zijn waarom je met de camperkaravaan niet naar boven mocht. Enjoy the trip!!
  7. Michaél:
    4 augustus 2022
    Klopt allemaal Rien. Op deze berg worden veel windproeven gedaan voor Himalaya expedities. Groetjes ( ook van je vriendin) 💋
  8. Ale:
    4 augustus 2022
    Al 45 staten aangedaan en dan al terug naar Canada, dat valt me een beetje van je tegen Michael. Nog maar vijf staten te gaan om de serie compleet te maken.
    Gewoon een kwestie van doorrijden, hoewel ik me realiseer dat Hawaii toch wat moeilijk te bereiken is met een camper. Maar Alaska moet toch nog wel te doen zijn vanuit Canada, zeker voor een ervaren RV-er, zoals jij.
  9. Michaél:
    4 augustus 2022
    Ha Hallo Ale. Daar heb je een teer punt , maar dat zal je binnenkort wel lezen. Bedenk wel wat mijn reis en levensmotto is ( zie onder profiel van de reisblog ). It,s about the journey, not the deststination ). Het betreft buiten Alaska en Hawaï overigens nog Rhode Islands,Oklahoma en Kansas. We houden het dan ook maar bij een kleine wens. Pas jij ondertussen een beetje op de Heidonk en dan zullen we het er snel samen over hebben. Groetjes ook van Marianne uit Quebec city. 🇨🇦