Camping life

30 juli 2022 - Lincoln, New Hampshire, Verenigde Staten

Camping life

Dat ik Amerikanen een raar volk vind, is wel duidelijk. Toch wordt ik elke keer weer verrast dat het nog gekker kan. 🤡

Ik vertelde al eens over de campers die groter zijn dan een BBA bus 🚌 en caravans die daar weer in grote overheen gaan en worden voortgetrokken door een pick-up 🛻die zo sterk is dat hij de grootste boerentrekker die wij kennen 🚜met boer en al zo van de snelweg af duwt.

176351E4-095E-4010-A808-F98DF15C1E69

Tussen al dat geweld staan wij dan met ons 25 ft campertje. We hebben wel bekijks, want we staan met 3 precies dezelfde campers voorzien van een Canadees kenteken, terwijl we voor de Amerikanen een onnavolgbaar taaltje praten !! Brabants 😊

Waar we deze avond staan ( een groot vakantie park ) is het compleet kermis 🎠🎢en kerstmis tegelijk🧑‍🎄🎅🎄 Elke villa op wielen is ruim voorzien van een dot licht en kerstversiering waar Disneyland niks bij is. Een wedstrijdje maf doen  in de zomer.

Dat Amerikanen lui zijn wordt op deze camping ook bewezen. Moet het gepeupel zich meer dan 20 meter verplaatsen dan huren ze gewoon allemaal een golfkar 🛺á raison van 80 dollar per dag, want wandelen dat is aan hun niet besteed, de calorieën zouden er toch eens afvliegen.

De fanatieke sporters ( zeg maar de Max Verstappens), die rijden dan de hele avond rondjes over de camping in hun fel verlichte bolides met dubbele stereo. Grappig en vriendelijk volk is het wel , want ze wuiven bijna allemaal naar ons.

Zo'n  camping lijkt ook op een Bijenkorf.  🐝 dag en nacht staan honderden airco's te zoemen. Stroom kost kennelijk niks en klimaatverandering hebben ze nooit van gehoord, of het moet zijn. BINNENKLIMAAT

Waar ze wel actief in zijn, is vuurtje stoken, nee niet zoals Trump, maar heerlijk buiten, want bij iedere camperplek ligt een stookplek. Sommige hebben een hele aanhanger hout bij en dat is te begrijpen want 1 blok hout komt bijna op 1 dollar 💵. toch doen wij er vrolijk aan mee. Stoken en BBQ en drankje is campinglive.

3F86B3C9-1C22-48CC-90FC-A4566635EBEF

Het is volop donker als de kleinsten TE VOET thuis komen van de visvijver. Allebei een vette kikker in hun handen. Das pas genieten. Opa brengt met hun de beestjes weer naar de vijver, een laatste pilsje en dan komt er een einde aan een prachtige dag.

Een mooie rit over de 7- 7a brengt ons langs fantastische kleine plaatsjes in de Staten Connecticut, Massachusetts, Vermont, New Hampshire. Grote mooie houten huizen meesttijds keurig in allerlei kleuren verf gezet en met prima onderhouden tuinen voor de veranda’s. Veel plaatsen hebben hun hoofdstraat versierd met honderden Amerikaanse vlaggen en daaronder portretten van gesneuvelde militairen uit hun county. Dat is sfeer die we ondergaan in de Berkshires, de Green mountains en White mountains. Hier zo doorheen glijden met je camper is mijn lust en leven.

Vanavond hebben we ons voor een paar dagen gesetteld op campsite “ Country Bumpkins” in Lincoln NH. Een heerlijk kleine camping midden in de natuur en met ons kont aan een riviertje. De kinderen zijn weer binnen 1 seconde verdwenen en terwijl de dames spaghetti en macaroni maken, komt Daan na een half uur al terug met zijn eerste zelf gevangen forel. 🎣

De camping baas waarschuwt om eten nachts goed binnen te zetten want de beren 🐻 🐻struinen rond.

4571E33C-8E7C-4564-81EE-3236A0EB3E16

Als we dat ook nog eens mogen meemaken. 😊

Thats 🏕 live

Ideale avond voor een sfeervol liedje. COUNTRY SIDE van CHARLIE MARIE

1. Bernard:
    31 juli 2022
    Het was weer een genot om jullie reisperikelen te lezen. Gelukkig nog een aantal dagen te gaan. Geniet ervan.
  2. Michaél:
  3. Michaél:
  4. Jack en Jeanne:
    31 juli 2022
    Wat een mooie verhalen. Dat is echt genieten!
    Wij zijn sinds 19 juli ook aan het genieten in ons nieuwe huis.
  5. Michaél:
    31 juli 2022
    Proficiat Jeanne en Jack met het nieuwe huis. Vele jaren van geluk en gezondheid.
    Zo gauw we terug zijn pakken we de fiets naar Heesch.
  6. Jack en Jeanne:
    Gezellig!!
  7. Bernadette 😘:
    31 juli 2022
    Weer mooie verhalen, genieten weer voor jullie!!😘
  8. Jo en Lin:
    2 augustus 2022
    We hebben zo juist je verhalen gelezen en foto's bekeken het ziet er mooi uit , en het blijft natuurlijk genieten zo met de hele familie.