Totally Madness

8 mei 2015 - Pigeon Forge, Tennessee, Verenigde Staten

Tsja dat was wat, dat jarig zijn in een totaal andere omgeving. CHATTANOOGA is een aangenaam stadje aan de de prachtige ( zover dat in Amerika kan ). We hebben vandaag eens goed de toerist uitgehangen. s,morgens deden we de riverwalk en liepen we nog een extra blokje om. Wat is dat toch, dat onverwacht op bijzondere dingen stuiten. Hee !!!! Daar gaat wat gebeuren, daar staan stoelen klaar en 4 soldiers in vol tenue. Op het terras van het courthouse gaat het er ineen keer plechtig aan toe. " pray the lord " ( daar hebben we het weer ) en daarna " god bless america " en  plechtig zingt iemand " the spangled banner" ( het volkslied ). Ik vraag !!! Het is " national blessing day" .  Dacht ik het niet. Geloof en staat is hier een heiligdom.

Op mijn 63ste moest ook mijn laatste angst overwonnen worden en zo doken we diep onder de grond om een waterval te bewonderen ( Ruby Falls) en gingen met het stijlste spoorlijntje 72* naar Look out Mountain om vandaar over de werkelijk prachtige " Tennessee river valley " uit te kijken. We verdiepten ons nog een keertje in de burgeroorlog met de slag van Chattanooga en gingen daarna lekker maar simpel eten in " historic downtown."  s,avonds pakte we op een frans aandoend terras ( de enigste in America ) en onder nog steeds zeer warme temperaturen een laatste heerlijke pils. Het was letterlijk een dag van RIVER DEEP , MOUNTAIN HIGH.

Reden we eergister ook al door ALABAMA en GEORGIA nu zijn we weer terug in TENNESSEE en wordt nog het groen en groener. De eerste vette heuvels duiken op in de verte, we zijn aan de voet van de SMOKEY MOUNTAINS. PIGEON FORGE is ons einddoel ( het eigenlijke waarom vertel ik morgen) . Ik dacht een heel klein stadje aan het begin van veel natuur, maar !!!!!!!!!!!!!!! Als we van SEVIERVILLE die richting in rijden komen we in een bonte kermis. Stel je eens voor 10km ( van Liemt naar Den Bosch ) aan twee kanten van een 2x3 baans weg. Hotels-motels-winkels-casino,s-reclame signs en billboards, kermisattracties - speelpaleizen-theaters-eettenten in niet te beschrijven variaties-de meest maffe andere zaken die je je ( eigenlijk niet ) kan voorstellen. Meter na meter. Dit is LAS VEGAS in het iets kleiner. Dit is Amerika op zijn breedst.
Ons Motel is ook zo heerlijk ouderwets Amerika. Gedateerd maar schoon en een Hugh room met " whirlpool inside" kan het maffer.

Wat te doen in de street of Madnes. Nou daar weten de duizenden folders je wel in te helpen ( of niet ) . In ons geval pikken we er natuurlijk de Theather show " Elvis en friends uit. Toch maar even terug rijden hoe dat zit is het geen shit. s,avonds belanden we voor de zoveelste keer terug in de sixties. Hoe kunne die artiesten dat opbrengen voor 100 man. Een iets te dikke CHER zingt met grote klasse THE BEATS GO ON-  BELIEVE- WELCOME TO BURLESQUE  ( film ) ik smelt bij I GOT YOU BABY ( met Sonny) en TURN BACK THE TIME.
De man die meer dan een uur lang een tot in detail perfecte ELVIS SHOW wegzet mag er zijn. We hebben weer genoten van geweldige muziek.
Nu zitten we ( bijna twaalf uur ) buiten op een hoog terras, zien de eindeloze stroom auto,s voorbij glijden. MARIANNE leest , ik schrijf.

IF I COULD TURN BACK THE TIME.