Oh happy day.

6 mei 2015 - Chattanooga, Tennessee, Verenigde Staten

Zoals gezegd de komende week is voor de Country en de Mountains. Maar dan moeten we wel zo,n 600 km naar het oosten. Op weg daar naar toe pakken we nog even TUPELO mee. We bezoeken het geboortehuisje van ELVIS ( weer zo,n bedevaartsoord). ELVIS heeft naar zeggen het zingen geleerd in het gospelkoor van de kerk. We pakken tot Tupelo een stukje Interstate, de snelweg waar we normaal liever vanaf blijven omdat, wil je de echte country voelen je binnendoor moet rijden. En die wegen zijn meer dan prima. We zien het landschap veranderen in groen en heuvelachtig en om Elvis en zijn gospel songs nog een keer te eren draaien we. GREEN GREEN GRASS OF HOME.

Dat geloof is me wat hier, op weg naar Chattonooga ( 600 km ) komen we zeker 1000 kerken en kerkjes tegen. Dat zijn niet van die kathedralen die je bij ons gewend bent, maar vaak lage gebouwtjes en die staan overal. In de wijk, op het industrieterrein,midden in een vlakte landbouwgrond en soms 3 of 4 langs elkaar. Naar zeggen zijn et wel 250 genootschappen Presbyterian,Baptist,Methodist,Lutheraan, noem maar op en dan in talloze variaties met te maffe namen. De meest maffe die ik zag " THE BURN-OUT MISSIONARY BAPTIST CHURCH" dat had ik eerder moeten weten, was ik er met EEN zondagsdienst vanaf geweest 10 jaar gelden.En reclame maken dat die heiligen doen, keiharde sales, borden langs de weg met " don't believe in them,our god is much beter" of " free coffee and donuts after the ceremony"                    I Believe in JANIS JOPLIN die zong tenminste OH LORD WOULD YOU BUY ME, A MERCEDEZ BENZ.

Het landschap wordt mooier en heuvelachtiger, de farmhouses bigger en we schieten toch goed op. Een vergelijkbare weg in Frankrijk had je 500 rotondes opgeleverd, hier zoef je grotendeels rechtdoor. We wanen ons van Ardennen,in Eifel,naar Moezel en Rijn. Had je niet zo ver weg hoeven te gaan, hoor ik zeggen. Mooi wel, want de atmosfeer is net wat anders. We zijn op de avond en een dag eerder in CHATTANOOGA, aan de voet van de Mountains. Daar wacht een pracht kamer in THE READ HOTEL.

We gaan vanavond maar eens vroeg lui doen en besluiten de dag uiteraard met een ( Gospel ) overpeinzing.

OH HAPPY DAY.

er zijn veel versies , maar die van WOOPY GOLDBERG uit SISTER ACT is de leukste.

U wees gegroet.

1. Marion Michiels:
    Hallo Michael en Marianne,
    Wat leuk om te lezen dat jullie zo genieten! Ik wist trouwens niet dat je (jullie) zo'n muziekliefhebbers zijn! Mijn belangstelling is meer voor andere muziek (opgevoed door Jan!), maar veel van de nummers die je noemt ken ik toch ook nog wel! Groetjes, Marion
  2. Jo en Lin:
    7 mei 2015
    Michael van harte gefeliciteerd geniet beide van deze speciale dag ,we zullen er vanavond eentje op

Jullie verhalen zijn leuk om te lezen.
  3. Ro & Mo:
    7 mei 2015
    Gefeliciteerd buurman, leuke verhalen zet je op jullie blog.Fijne dag samen en voor vanavond....Proost !!!
  4. René en Maria:
    7 mei 2015
    Michael, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Geniet van deze dag en maak er een super vakantie van!