Paradise Valley

17 juli 2014 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Ik  weet dat mijn vertellingen niet wetenschappelijk onderlegd zijn,alsmede zonder ( ver) taal fouten zijn. Ook mijn muziek keus zal niet altijd kloppen, maar titel song, songtekst of een stukje daarvan komen dicht bij het gevoel of moment.Wat ik schrijf, is wat blijft hangen van mijn indrukken onderweg. Iedereen die ons een beetje kent weet ook, hoe geweldig wij het vinden dat we zo op deze aardbol mogen rondtoeren.Ik schrijf vooral, om die indrukken te kunnen onthouden,maar als we dat gevoel een beetje kunnen delen dan geeft dat een extra fijn gevoel. u ziet maar.

Zo ook vandaag. s,morgens om 7 uur zwemmen in LAKE POWELL en op het eind van de dag languit liggen in een stroomversnelling ( je ) van VIRGIN RIVER in ZION NP. Daartussen waren er  weer volop belevenissen om te onthouden.

Via de 89 die ingeklemd ligt tussen Paria Plateau en Grand staircase Escalante Plate ( alleen de naam al) komen we bij Old Paria. Volgens het info bord aan het begin van de 4 mijl lange en onverharde weg ligt aan het eind een western gehuchtje waar veel films met JOHN WAYNE zijn opgenomen. De moeite waard ? Nee zegt een kleine opgeplakte post it. Don,t go, there is nothing to do . We nemen het advies ter harte. Uurtje later komen we in KANAB en vinden meteen een barbershop. Fred en Tim zitten in de kleine koele ruimte gelaten op ons te wachten. Terwijl Tim mijn haar verry shortly knipt, vertelt Fred honderduit over zijn vroegere werk als stuntman in ( juist ja) western films. Van het geld kocht hij deze barbershop en bijbehorend motelletje. Hij laat zijn zoon Tim en zijn vrouw het werk doen. LIFE IS TO GOOD.

Na de eerste kudde buffels gezien te hebben ( achter het hek ) rijden we ZION NP binnen. Meteen knallen de rotsmasieven je tegen  de ogen. ( later meer hierover ). Bij een tunnel moeten we 15 dollar aftikken en wordt de andere kant tegengehouden, precies in het midden rijden zegt de ranger streng. Het komt goed en wat later komen we in Springdale op een prachtige camping in een woeste omgeving.

This is PARADISE VALLEY

Morgen meer over ZION NP, want we nemen eerst die verkoelende plons in de VIRGIN RIVER, een klein riviertje die naast onze camper stroomt.

Song for today:  Paul Simon !!!!   Of course !!!   Cool River

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade