Grand Canyon - What a wonderful world

16 juli 2014 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Daar zijn we dan weer. Enkele dagen in een communicatiekosten gebied verbleven. Geen telefoon en slechts af en toe Wifi. Dat kun je dan weer niet geloven van Amerika. Nu zit ik six o clock in the morning lekker buiten op een van de prachtigste campgrounds waar we ooit geweest zijn. WAHWEEP RV RESORT bij PAGE . Een meer met bijzondere rotsformaties voor ons, zonnetje al boven ons. En wat die zon hier doet. Tropisch warm ( 35-40 graden)is het overdag,zelfs als je rijd voel je de hete lucht,en hierdoor komt er iedere avond een ( flinke ) bui. We weten het inmiddels het is .................................

Eigenlijk kan mijn verhaal heel kort zijn, wat we de afgelopen twee dagen hebben meegemaakt is bijna niet te beschrijven. En als ik het toch probeer, ga je het niet geloven. THE GRAND CANYON is een niet te bevatten natuurfenomeen. Wat ongelofelijk mooi. We hebben het niet alleen gezien, we hebben het ervaren, geproefd, gevoeld. Eerst hebben we zo,n 35 km " close to the edge " gefietst, tientallen uitzichtpunten, we hebben gewandeld en tenslotte " ones in a life time" ( en bedankt Theo voor de tip) , met een helicopter over de canyons gevlogen. Een ( stil gewenst ) die je nooit meer gaat vergeten. Wat kan je stil worden als je zo iets overweldigendst ziet.

Ook de weg van Grand Canyon naar Page was van een schoonheid die niet te vertalen is. Die afstanden, en lange golvende wegen,die vlakte met af en toe een bouwkeet of iets wat daar op lijkt. Hier waren vroeger de Navajo indians de landbezitters, totdat de frontiers kwamen en het echte " wild west " ontstond.

Tijd genoeg om tijdens het rijden over " coppermine road " te mijmeren . Kijk daar ... Op die bergrand staat OLD SHATTERHAND en daar rijd WINNETOU en zijn makkers op witte paarden

We zitten al dagen in een prachtige film.

bij dit heerlijke gevoel past maar een song.

Luis Armstrong " WHAT A WONDERFUL WORLD"