Paradise Valley part 2

18 juli 2014 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Wat dat riviertje betreft, dat pakte voor Marianne niet goed uit. Teen gestoten aan een steen en loopt nu knap kreupel. Toch is het de bedoeling dat we ZION NP gaan verkennen. Daar hebben de Amerikanen wel wat op gevonden, alle parken zijn zeer toegangkelijk gemaakt en ook hier rijd om de 5 minuten een hop on hop of bus naar alle belangrijke punten. Wandelstok gekocht en Hop on.

Waar Grand Canyon imponeerde door de weidse uitzichten vanaf de Rim en vanuit de lucht,de kleurenpracht van de steenlagen in de enorme kloven,zo imponeerd ZION door het feit dat je onder door die kloof doorrijd en wandelt. Enorme rotsmasieven  honderden meters stijlrecht omhoog. Ook hier weer prachtige kleuren en iedere meter die je loopt of ieder half uur met een andere zon stand lijkt alles weer anders. Een berg is een berg zij Marianne vaak, nu mooi niet. De bus brengt ons naar de COURTH OF THE PATRIACHS ( Abraham,Isaak,Jacob) , naar THE GROTTO, naar WEEPING ROCK ( hij huilt echt) naar het eindpunt THE TEMPLE OF SINAWAVA. Hier maak ik een wandeling van 2 uur tot diep in de steeds smaller wordende kloof en vermaakt Marianne zich met lezen en kijken naar chipmunks ( kleine eekhoorns ) en moeder en dochter Elk ( soort eland )

Weer schiet ik ontelbare foto's ( maar goed dat ik stop met werken ) want er is genoeg te ordenen en na te genieten straks .

Terug in het basiskamp ga ik een uur lang in een heerlijke stroomversnelling liggen,gratis wellness rondom mij heen. De avond wordt ongekend heerlijk buiten zitten. WATCHMAN een enorme rots die inderdaad over de camping waakt, gaat in prachtige avond kleuren ten onder in de nacht. Het riviertje klotst,het eten is meer dan prima en de muziek,die is van een van mijn laatste favorieten , JOHN MAYER, draai het liedje WILD FIRE en je zult weten hoe wij ons voelen , draai de rest van de CD ook maar, daar wordt je heel blij van.

Voor mij daarbij een fles ijskoud ROLLING ROCK beer.