NATIVES AND PUEBLOS

10 juli 2014 - Santa Fe, New Mexico, Verenigde Staten

De hoofdtitel van dit reisverhaal heet " cowboys and canyons ". Dat klonk lekker maar dat doet het reisgebied niet volledig eer aan. Vandaag rijden we immers vanuit een typisch country gebied " de prachtige en hoog gelegen valley rond Angel fire " naar het gebied van de Pueblo's. Alhoewel de eerste indrukken bij het zien meteen aan Mexico doen denken waren het toch de nederzettingen van de oorspronkelijke bewoners van Amerika, de indianen. Die noemen ze hier uit piëteit en respect " NATIVES". In het gebied rond TAOS staan enkele van de best bewaarde pueblo's en dat tezamen met het overweldigende uitzicht vanaf de brug over de RIO GRANDE was de reis zuidwaarts meer dan waard. Onvoorstelbaar als je over een bijna vlak landschap aan komt rijden dat daar ineens zo,n kloof is uitgesleten. Miljoenen jaren heeft deze magische en 3000 kilometer lange rivier er over gedaan om ons zo te imponeren. Ons kortte leventje is maar een spelde prikje op die tijdslijn van 3000 km.

Het is duidelijk te zien aan de mensen en omgeving dat het Indiaanse en Mexicaanse ( Hispanics ) aan elkaar verwant zijn. We trekken op naar SANTA FE, een stad waar die invloeden tezamen komen. We vinden een prima RV Park, hebben heerlijk gezwommen en zitten voor het eerst lekker buiten. Morgen houden we een eerste " break" en gaan we de stad  verkennen.

Tijd voor muziek van de Flying Buritto Brothers.