Country and Western

13 juli 2014 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

Slapen doen we hier als een bull. En s,morgens weer vroeg wakke. Na contact met de klein kids, weer " on the road" het stuk van GALLUP naar Williams is slechts zeer dun voorzien van 66 Parts. Maar goed ook, want zelfs via HGW 40 lijkt het eindeloos. Bij Holbrook gaan we er toch af en zien we meteen het meest verassende motel tot nu toe WIG WAM MOTEL een oase in de jaren 50 stijl compleet met auto's in de front. Zie later de foto,s of kijk op internet. Ik had in ieder geval zo te kijken dat ik de breedte van de camper vergat,schuurtje in het zonnescherm. Kan de belevenis niet verminderen.

300 km prairie, het land van Navajo,Apache en Hopi indianen. Wij zijn in de 3de staat van onze reis en gaan  over de highway door eindeloze vlakten, wat moet dat vroeger afzien zijn geweest. Later zal ik beslist meer schrijven over deze gedachten. Een kortte stop bij METEOR CRATER. De inslag was leuk om te zien, maar de uitkijk vanaf dat punt over de prairie maakte echt pas indruk. Rondom kijk je 75 km over de vlakten.

Bij Flagstaff is dat afgelopen, hier beginnen de bossen,hier regeren de cowboys weer. het regent als we WILLIAMS binnen rijden. We weten nu dat zit met het weer hier. Onze campground is bij het centrum,dus wandelschoenen aan.We komen in een mix van country en route 66,the Fiftys. Ik kan er niks aan doen, maar ondanks mijn leeftijd ga ik hier van smelten. Wat een sfeertje was dat vroeger. We belanden zelfs in een namaak straat gevecht. We nemen het voor lief, we eten een geweldige burger, uiteraard met bier en genieten van de country songs

Jaren 50 country, ik weet van Jim Reeves, maar kies vanwege de lokatie voor HANK WILLIAMS. TANK FULL OF GAS ( klopt, vandaag ging er voor 189 dollar in ). HEY GOOD LOOKING ( ook  vanwege mijn gezelschap ) of toch maar RAMBLIN MAN ( omdat dat een beetje bij mijn past) en ik de latere versie van de ALLMAN BROTHERS BAND heb grijs gedraaid.

Nog een pure JACK DANIELS en dan naar bed. Morgen weer genieten.