On the road again - Niagara Falls

27 juli 2022 - Niagara Falls KOA Holiday, Canada

On the road again - Niagara Falls

Als je in zo'n wereldstad als Toronto moet zijn dan kan het meesttijds niet anders, maar een hotel zal nooit ons dingetje worden. Los van de alarm perikelen van gisteren was dit hotel een geweldige plek maar we willen toch echt snel naar onze hotelkamers op wielen. Met Tijn gaat het een stuk beter ( Gelukkig geen Corona dus het moet toch echt vermoeidheid en spanning zijn geweest ), we pakken nog een keer een ( te ) luxe ontbijt. De Uber taxi staat keurig op tijd klaar om ons naar de camperverhuurder te brengen. In de folders staat Fraserway verhuur Toronto, maar op dit continent bedoeld men dan "Cookstown" en dat ligt 90 km verder. ( het is net alsof je een auto huurt op Schiphol en hem bij van Oorschot in Liempde af moet halen ) Whats a distance ?

Keurig vriendelijke mensen helpen ons snel aan onze RV ( want zo heet een camper hiero ).

A1233FBC-4259-42B2-818D-18DD94CA0B33

Bewust hebben we de eerste dag allerlei reserves ingebouwd en gaan we niet al te ver rijden. We moeten een voorraad aan voedsel inslaan en we moeten ook wennen aan rijden in zo'n blikken ding. Daarom kiezen we vandaag een route met country roads ( binnendoor wegen) en de eerste stop is vrij snel bij de Mega supermarkt van “ Wallmart “ ( 10 x de Jumbo zeg maar ). Sven en ik passen op de campers die keurig in het gelid staan opgesteld op het enorme parkeerterrein. Meteen hebben we sjans, want 2 dames ( van mijn leeftijd ) komen in een dikke pick-up op ons af. Of we reclame aan het maken zijn voor een campermerk, nee zeggen, " we just started our familie  vacation” Sven legt de rest uit en ze vinden het geweldig, “ one huge family on the road with the same Rv,s “. We liked  too 😊

Via een stop bij de “ covered kissing bridge van West Montrose “  en het Menoniten plaatsje “ st.Jacobs “ komen we bij onze eerste camping. 10 seconden later is Tijn aan het vissen, Iris en Daan naar het zwembad en wij aan de drank.  Thats 🏕 live. Dat slapen vanavond,dat gaat wel lukken.

S,morgens ons eerste buiten ontbijtje en via de zwaar tegenvallende “ farmersmarket “  ( zeg maar de boeremert) van st Jacobs maken we via de eerste Highway,s de doorsteek naar St, Catharines. We picknicken aan het Ontario lake en zien in de verte aan de overkant nog de contouren van Toronto. Hoe mooi kan het zijn.

Door wijn en fruit gaarden rijden we naar het prachtige plaatsje “ Niagara On the lake “  Authentiek oud Engels aandoend en welhaast zeker een vakantiestek van zeer welvarend Canada.  De schitterende Niagara falls parkway brengt ons na 20 km bij de tweede highlight. De Niagara falls, maar eerst rijden we door naar de camping want, we gaan verkoeling zoeken  🏊‍♂️

THE NIAGARA FALLS.

Lonneke en Karin hebben het programma van vanavond en morgen geregeld en nog deze avond brengt de stadsbus ons naar “ the Skylon Tower “. Weer gaan we omhoog en als we uit de lift stappen ligt voor ons een meer dan geweldige sensatie. Een fantastisch uitzicht op de watervallen wat eigenlijk niet verder te beschrijven is.  De kinderen hebben een verassing voor Opa 👴 en Oma 👵  We gaan heerlijk eten in een ronddraaiend restaurant op 250 mtr hoogte en zelfs een 70 jarige verwende reiziger als ik vind het een geweldige sensatie.

DFFE5349-CBC4-4A68-9E2E-85C82EC3150F

Deze nacht heeft iedereen heerlijk en lang geslapen en om half elf pakken we weer de bus voor nog een sensationele dag. Eerst gaan we naar beneden om onder en achter de “ Horseshoe waterfall “ te komen. Een enorm geraas op 2 meter van die immense watermassa die continu naar beneden dondert.  De plastic regenjassen die we hebben gekregen voorkomen niet dat we lekker nat worden.

BEB9AA46-2728-4468-887D-891495ACF415

De kinderen vinden het prachtig ( en wij niet minder ). De pendel bus brengt ons naar nog twee van die sensaties ( een voetpad onder langs de stroomversnelling en een kabelbaan over de rivier). Er is niks niet wat je kunt bedenken waar je geld aan kunt verdienen of ze hebben het hier in deze kleine uitgave van Las Vegas wel uitgevonden. Ik miste alleen de onderwater helikopter met luxe bubbelbar en filmzaal, maar verder is hier echt alle belachelijks te vinden wat een mens zou kunnen bedenken 😂 Toch ook wel ergens leuk om een keer mee te maken.

Moe maar voldaan keren we weer huiswaarts, Niagara Falls,  een van die dingen die je als kind op school leerde als zijnde een wereldwonder is een bezoek meer dan waard. De kleine kids hebben hun kleine oogjes uitgekeken. We Too.

Weer een plons in het zwembad en hot tub en Oma en de dames maken de BBQ klaar. Sven zorgt voor vuur en ik leer mijn oudste kleinzoon Tijn houthakken. HOE MOOI KAN HET LEVEN ZIJN.

Natuurlijk Willie Nelson. We zijn weer “ On the road again “ 😊😊😊😊😊

1. Wilma van der heijden:
    28 juli 2022
    Wat maken jullie een prachtige reis, fijn met het hele gezin. Geniet er maar van.😍
  2. Rob:
    28 juli 2022
    Leuk verteld; kan het helemaal inbeelden. Geniet ervan !
  3. Lennaert Wesseling:
    28 juli 2022
    Zo is dat, genieten maar!!!
  4. Marion Michiels:
    28 juli 2022
    Ik geniet van de foto's!! Heel dat gezelschap in de regenjassen!!
    Groetjes, Marion
  5. Maria:
    28 juli 2022
    De eerste indrukken van deze bijzondere reis zijn vastgelegd!
  6. Rien Mulders:
    28 juli 2022
    Ben benieuwd hoe ver je nog naar t westen gaat!? Maar Canada heeft overal wel wat te bieden. Enjoy!!
  7. Anita Wouters:
    28 juli 2022
    Beeldend geschreven. (ik was er heel even zelf bij). Keep on rolling …
  8. Bernadette 😘:
    Prachtige verhalen,en mooie foto's 🔝
  9. Anne-Marie Wouters:
    29 juli 2022
    Wat is het daar prachtig! Familie Michielsen on the road: perfecte voorbereiding "betaalt" zicht uit: Enjoy! :)
  10. Theo:
    29 juli 2022
    Ja is een hele mooie belevenis. Dezelfde indrukwekkende ervaring op mogen doen.
    Geniet ervan 😊
  11. Marion Michiels:
    29 juli 2022
    Hoi allen. Ik was vandaag op verjaardag bij Ben. Hij kreeg niet jullie reisverslag. Ik heb hem beloofd dat ik jou zou vragen om het ook naar hem te versturen. Even checken: zijn email adres: [email protected]

Groetjes, Marion
  12. Michaél: