Jongens dromen

11 september 2013 - San Diego, California, Verenigde Staten

De nacht is redelijk verlopen,om 3 uur lokale tijd ( 12 uur Nederlandse tijd ) was ik wakker, wat slaappillen( tip van Theo) en weer verder tot goed 7. Het is niet tegen gevallen de omschakeling.

Marianne wil graag broodjes halen om op de kamer met koffie te nuttigen. Ondertussen vermaak ik me met het uitzicht op o.a. De oude cruise boot THE QEEN MARY"  Maar.........na bijna een uur is Marianne nog niet terug, de telefoon pakt ze niet op en dat geeft ongerustheid. Dan komt eindelijk een belletje, de weg kwijt,!!!!!!!! Toch maar even opgehaald,want " alleen is maar alleen" en wat moet zo,n Brabants meisje in diepgroene stad. We spreken af dat we voortaan dicht bij elkaar blijven.

On the road to " San Diego " maken we een eerste stop bij een typische uitspatting  van Amerikaanse mafkezerij. THE CRYSTAL CATHEDRAL in Garden Grove. Op zich een prachtig modern bouwwerk van staal en glas ,een ruimte ze groot als een stadion waar normaliter die schreeuwerige tv kerkdiensten in worden gehouden. Geld voor de ramen lappen en spanten schoonmaken was er kennelijk niet, maar de moeite waard om te zien. Stukje Hgw 5 naar het zuiden en bij OCEAN VIEW de oude PACIFIC HIGHWAY op. Hier begint het echte genieten. Het gebied van de echte beach boys and Girls. Een surfers PARADISE  Dak van de mustang naar beneden, petje en hoedje op, radio op jaren 60 / 70 muziek en we voelen ons 40 jaar jonger. Mungo Jerry speelt IN THE SUMMER TIME, we wanen ons terug in de tijd,mooier kan het leven echt niet zijn.

San Diego is een ruim opgezette stad en ook hier hebben we een hotel op een pracht plek aan de bay. ( goed geregeld Globe dames ) Voor ons ligt het immense vliegdek schip de US MIDWAY, wat te bezichtigen is. Dat gaan we maar meteen doen. We zien  de immense ruimten waar de vliegtuigen staan gestald, de brug,de personeelsverblijven en het dek waar nu juist een herdenking werd gehouden voor 9/11. Blijft zeer bijzonder om te zien hoe Amerikanen met dit soort zaken blijven omgaan.

We slenteren de stad in, langs het oude SANTA FE station en door GASLAMP QUATER. Moe zetelen we ons bij een Mexicaans restaurant, laven ons aan het eten en laten een taxi ons terug brengen om net op tijd de zonsondergang op ons  balkonnetje te zien.

tijdens het schrijven van dit dag verhaal omhult het lawaai van de haven, de helikopters, ( San Diego is de grootste marine basis ter wereld) , het vliegveld ( zo wat midden in de stad.).Geeft niet, Ik denk aan Neil Diamond , ITS A BEAUTIFUL NOISE, THATS COMING UP  FROM THE STREET,en ik moet toch nog een uurtje wakker zien te blijven.

Het was een prachtige dag en Rod Stewart zong niet voor niets FOR EVER YOUNG