Naar de kust

18 november 2012 - Essaouira, Marokko

In de stromende regen verlaten we magisch Marrakesh en een bijna rechte weg brengt ons in etappes naar de kust. Onderweg klaart het op en zien we weer de armoede en eenvoud van het platteland, dorpjes en vlakte wisselen zich af en dorheid wordt vervangen door landbouw. Vanaf een heuvel kijken we uit over de baai van ESSASOUIRA , een hotelletje is gauw gevonden en al snel kijken we van ons balkonnetje uit over de Atlantische oceaan.

Na een prachtige zonsondergang gaan we op zoek naar een visrestaurant. Uiteraard bij de haven vinden we die en we worden al van ver aangeroepen . Binnen brand de openhaard en we blijken weer de enigste te zijn. De ober is een ware artiest en binnen 10 minuten hebben we honderd keer " your welkom" gehoord. Goede wijn en heerlijke vis en tot onze verbazing komt het Hollandse reisgezelschap van 3 dagen geleden ook binnen. Honderd restaurantjes en toch zoek je elkaar kennelijk op .

Op het balkonnetje nog een potje kaarten en weer een prachtige dag voorbij.