Naar AGGADIR

20 november 2012 - Agadir, Marokko

Door heuvelachtig terrein ( lijkt een beetje op Frankrijk) rijden we langs de kust naar het zuiden. Onderweg zien we vooral de ARGANIBOMEN die de pitten leveren voor de " Huile d, Argan "  wat uiteraard op talloze plaatsen verkocht wordt en naar zeggen zo,n beetje overal tegen helpt. We zien ook de geit diep graag in deze bomen kruipt.

Ook hier weer kleine dorpjes en vooral zeer vriendelijke mensen.

We maken prachtige foto's van herders en kuddes en komen bij de prachtige kuststrook met de voormalige hippie stranden van Cap ....... Super mooie stranden en geweldige golven voor de surfers. Vroeg zijn we in AGGADIR waar we langs de boulevard kunnen kiezen uit een tiental geweldige resorts.

We kiezen( mede vanwege ) de prijs voor LTI AGGADIR BEACH CLUB, waar we aan de balie    Van het hotel boeken via Booking.com omdat dit blijkbaar veel goedkoper is. De receptie vind het prima en wij hebben ons kamertje aan de zee.

Auto in leveren, zonder een schrammetje erbij toch 1500 km gereden.

De boulevard is prachtig nieuw en bij het stadscentrum besluiten we met een fles goede wijn de zonsondergang af te wachten. Dat is wat later geworden want het gastheerschap van het personeel kende geen grenzen. We nemen er nog een en laten ons heerlijk verwennen met heerlijk eten en goede muziek.

AGGADIR lijkt ons nu al een goede keuze om deze reis te gaan beëindigen.

Een beetje teut waggelen we naar ons bed .