WILDLIFE !!!!!!
Heerlijk uitgeslapen ( we hadden nog een paar uurtjes tegoed). Het systeem van s,avonds een paar broodjes,beleg en fruit kopen werkt goed. ( Bijna) alle hotelkamers hebben een koelkast en zeker een koffieapparaat. Gewoon flink wat extra koffie vragen en je maakt s,morgens je eigen ontbijtje. Een broodje voor onderweg en klaar is Kees.
Om 10 uur gaan we op weg naar MALIGNE LAKE. Als we door de buitenwijk van JASPER rijden komt de eerste verrassing !!!! Een kleine kudde ELKS ? ( zeg maar eland,denk ik), graast vrolijk in de tuinen van de mensen die daar wel heel natuurlijk wonen. Niemand maakt zich druk ( de ELKS al helemaal niet). Niet veel verder staan MULE DEERS ( zeg maar reeën ) ons nauwlettend aan te kijken.
Na 10 km komen we bij MEDICINE LAKE en dat is zeker 6 km lang, het water is smaragdgroen en het meer en omgeving is van een schoonheid die eigenlijk niet te beschrijven is .Hoe men aan het woord MEDICINE is gekomen denk ik wel te weten. Wat je ook markeert, ga een week hier zitten je bent van alles genezen. De weg door het park is wederom fantastisch, riviertjes dan weer woest kolkend, dan weer vredig breed kabellend vergezellen ons naar MALIGNE LAKE. Daar aangekomen schieten weer wat MULE DEERS vlak voor ons het wandelpad over. Bij het boothuis zien we voor het eerst wat van toeristische drukte, iedereen wil het meer op. Wij kiezen voor een fikse wandeling naar het MARY SCHAFER POINT. Daar hebben we weer een geweldig uitzicht op het omliggende gebergte
Na de koffie keren we terug en daar is hij dan; de BLACK BEAR. Op z,n gemak snuffelend kleintje Yogi beer op 10 meter van ons vandaan. Dat blijven we even volgen.. Vlak voor JASPER stoppen we bij MALIGNE CANYON. Een uurtje wandelen we rond diep uitgesleten kloven en woeste waterpartijen. Ondertussen fotograferen we tallozen mooie bloemen.
We gaan op weg naar ATHABASCA FALLS, 35 km aan de andere kant van Jasper. We nemen route 93 À door de heuvels en hebben bepaald geen spijt van de rit.De watervallen zijn weliswaar niet zo hoog maar de kracht van het naar beneden donderen en de kloven en rotspartijen zijn weer overweldigend. Tot slot kijken we nog even hoe rafters met hun vlotten te water gaan en terug RAFTEN over de brede ATHABASCA RIVER.
We rijden terug via de snelweg 93 en halverwege is een traffic jam, iedereen staat op de auto ( het verdere verkeer doet er niet ). Er is een GRIZZLY BEAR gesignaleerd en inderdaad, we kunnen nog net een glimp oppikken voor het logge beest terug het bos in wandeld. Wat een sensatie.
Moe komen we terug bij onze LODGE, daar wacht ons de laatste verassing, een EEKHOORN zit heerlijk op ons terras te knabbelen. Dat kijken we nog een rustig af. Eerst nog even zwemmen in ons eigen PYRAMIDE LAKE ( het ligt tenslotte aan onze voeten)
Dit was de dag van de wilde dieren en bloemen. Wat een geluk dat we dit allemaal mochten zien.
Douchen en dan eten aan het meer.
