Back Home

18 juli 2012 - Calgary International Airport, Canada

We zitten in zo,n typisch vliegveld restaurantje op CALGARY AIRPORT. We willen naar huis,onze ( klein ) kinderen zien voordat ook zij vertrekkken voor hun welverdiende vakantie.Weer wandelen met onze hond, Quint.

Deze morgen zorgde MARIANNE slim voor een broodje en stevige koffie op de kamer.wel zo handig want het BREAKFEST stelt aan deze kant van de oceaan over het algemeen niet zo veel voor. We gingen nog even om de hoek shoppen in de kilometers lange overdekte winkelgangen tussen de wolkenkrabbers.Vrouwen kunt nooit beslissen wat ze willen hebben. Ik roep dan, EFFE NAAR GOETSIE EN DAN GAUW FOETSIE.De auto opgepikt en we rijden nog even via  SALISBURY HILL.aan de andere kant van BOW RIVER. Vandaar heb je een fantastisch uitzicht over de SKYLINE van de stad en kijk je tevens mooi over het pal voor je gelegen STAMPEDE terein. Aftanken en auto in leveren bij ALAMO  ( 2800 km gereden)

Maar voordat we met de "grootte blauwe vogel " de lucht ingaan ( Indianen taal ) ,sluiten we af zoals we begonnen zijn; in de NOORD AMERIKAANSE eetstijl. Een flinke hamburger met van alles.

Mooi moment om de afgelopen 17 dagen te overschouwen. Wat hebben we een geweldige tijd gehad. We ondergingen vele facetten van een fantastisch land.

We zagen het Canada van de twee OLYMPISCHE WINTERSTEDEN,op zich waren deze niet zo,n sensatie, maar toch. We ontmoeten VRIENDELIJKE en BEHULPZAME MENSEN.We bivakeerden in PRACHTIGE HOTELS ( als Camperaars een verassende maar voor nu een bewuste keuze). We aten HEERLIJKE MAALTIJDEN  met vis en vlees van de streek.

Maar we zagen bovenal een FANTASTICHE NATUUR.                                                    We zagen ORKA,S en ZEEHONDEN.We zagen de PACIFIC OCEAN met zijn aparte stranden en mooie SUNSET. We zagen de eeuwenouden REGENWOUDEN met joekels van bomen en met mos bedekte vegetatie.We zagen tientallen prachtige BLOEMSOORTEN. We zagen de BLACK BEAR,de ELK,de WHITETAIL DEERS ,de GRIZZLY,de kleine RED SQUIREL en nog meer prachtige dieren vrolijk rondsnuffelen in hun eigen beschermde omgeving. We zagen prachtige RIVIEREN, dan weer breed en vredig, dan weer smal en woest stromend. We zagen ontelbare WATERFALLS in niet te beschrijven varianten.We zagen prachtige MEREN in wonderbaarlijke kleuren en..................WE zagen de ROCKY MOUNTAINS, bergen zoals nooit gezien. Woeste Granieten MASIEFEN met her en der  GLETSJERS  ( het maakte ons stil )

Het was of we de afgelopen twee weken door één lange 3D FILM zijn gereden en vooral ook gewandeld. we ZAGEN niet alleen CANADA.

We PROEFDE,ROKEN en VOELDEN CANADA.

Toch was er meer als het land en het mooie weer.

Het feit dat je dit samen mag doen, dat je al dit moois mag delen en dat je nog steeds van elkaar kunt leren. MARIANNE liet met de kleine ( groote ) dingen zien van bloemen en beestjes en ik,,,,, ik gaf haar een oog voor het woeste en weidse van de bergen.

STILL CRAZY AFTER ALL THESE YEARS

SO FAR , SO GOOD

Ik heb voor het eerst op al onze reizen geprobeerd te beschrijven wat we zagen en voelden. Dat gaat eigenlijk niet,want deze vakantie was ONBESCHRIJVELIJK GROOTS.