Vertrek

2 juli 2012 - Vancouver, Canada

Van huis gaan geeft ons altijd een onbestemd gevoel. Je laat veel achter wat je lief hebt en  waarvan je dus graag ziet dat het straks bij terugkomst nog allemaal bij het vertrouwde is.

Toch op weg naar Schiphol waar KL681 ons naar Vancouver zal brengen. De vlucht gaat voortreffelijk en al is er veel bewolking,boven  GROENLAND zien we toch een overweldigende vlakte van sneeuw,ijs en bergen. Van  NOORD CANADA en de  ROCKY MOUNTAINS  zien we niets,maar dat mag de pret niet drukken,de service van onze KLM is prima en Canada lonkt.

Bij aankomst, is het Hollands weer,huurauto staat klaar en na wat geknutsel met de navigatie vinden we de weg naar de  OLYMPIC OVAL. Die is nu omgebouwd in een multi sporthal en niets doet nog denken aan het succes van Marc Tuitert of het 10 km drama van Sven Kramer.

Op naar  DOWN TOWN VANCOUVER ,inchecken in  SANDMAN ( waar vriendelijkheid een onbekend begrip is) en nu wakker zien te blijven. Wandelen dus naar GASTOWN .

In eerste aanblik geeft Vancouver niet bepaald een kick,maar dat zal ook wel komen doordat er door de bewolking niets van de omgeving te zien is en omdat we redelijk vermoeid zijn. Ook GASTOWN swingt niet zoals gelezen, en na een hamburger en bier gaan we snel op weg naar het bed. ( we zijn bijna 24 uur wakker,dus het kan wel voor vandaag.