MAROKKO EEN NIEUW AVONTUUR

11 november 2012 - Fez, Marokko

Het was vroeg opstaan om naar Weeze te rijden. Gek gevoel op pad gaan als de weg nog vol zit van late thuiskomers. Gelukkig geen mist,dus ruim op tijd in Weeze.Ook het toestel ging op tijd,dus vooruit met de geit. De daling naar Fes was redelijk onstuimig,maar ook dat kwam weer goed. De auto huren duurde iets langer omdat de eerste pprimitieve beperkingen zich aandiende ,geen internet. Ondertussen konden  we vast genieten van de storm en regen buiten,temperatuur 12 graden.Dat klimaat zijn we wel gewend.

De TomTom bracht ons snel bij hotel PALAIS FARAJ. Inderdaad bleek het een waar paleis te zijn. We waren erg vroeg,maar de receptionist zorgde dat we meteen naar onze suite konden. Zulke luxe hebben we nog nooit gehad,een heel appartement, alles in Marokkanse stijl en koninklijk ingericht. Na een warm bad waren we het slechte weer al vergeten. S,middags zijn we met de auto naar nieuw Fes gegaan.We hadden honger, maar wat is betrouwbaar om te eten. Broodje kroket bestaat hier niet en de eerste stalletjes nodigde niet echt uit. Uiteindelijk een vleesstick met wat frites geprobeerd.Na wat rondrijden in het slechte weer terug naar ons paleis ,uitrusten van de reis . De salon tafel stond vol met koekjes ,fruit en lekkere zoete mint thee.

S,avonds een heerlijk diner in het restaurant boven in het hotel met een prachtig uitzicht over de stad en een goed glas Marokkaanse wijn.

vroeg slapen,want de vermoeidheid is top.