Boeing and Bayern

17 juni 2017 - Leavenworth, Washington, Verenigde Staten

Boeing and Bayern.

Goed brak ben je van zo,n reis en de eerste twee dagen heb je hard nodig ( op onze leeftijd ) om dat gevoel kwijt te raken. We lagen er dan ook vroeg in.

Het hotel was zeer Amerikaans en ook weer niet. In de jaren 60 gebouwd en sindsdien is er geen dollar aan in en exterieur besteed. Echter de service en het ontbijt was vriendelijk en goed en de koffie was ook goed en dat kom je hier niet vaak tegen.

De Uber taxi bracht ons voor 38 dollar. 70km verder op ( naar Tacoma ),tenminste dat gaf de app bij het begin aan, bleek bij aankomst toch 73 dollar te zijn. Ook niet te veel voor vet een uur rijden. Een reguliere taxi kwam overigens op ruim het dubbele maar we zullen die Uber snelle jongens toch maar een appje terugsturen. Golddiggers. !

Ook bij de camper pick up was het weer gestadig wachten ( hoort nu eenmaal bij het begin van een reis) maar uiteindelijk stond er wel een brand new  Winnebago Minnie Winnie klaar. Plenty of space,Plenty of power. Dus " ON THE ROAD AGAIN " Sings " Willie Nelson "

En dat is in het begin best wel wat spannend, zo,n bakbeest is weer effe wennen, alle trucjes zitten ergens anders en het is dus goed uitkijken. Maar  de eerste honderd kilometer door de zeer drukke omgeving van Seattle  zitten er gelukkig weer zonder kleerscheuren op.

En die brachten ons bij datgene waar Seattle en omgeving vooral bekend om is.

The Boeing Company in Everett, waar we ingeschreven hebben voor de " flight of the future exposition " + een Tour door de fabriekshallen. De expositie over lucht en ruimtevaart was niet bepaald Jumbo,maar Eric de tourgids brengt ons weer op bekende Amerikaanse grond. Mr. Roeptoeter vind zich zelf de greatest employé van Boeing, weet elk schroefje in een Dreamliner te zitten en kent alle luchtvaartmaatschappij directieleden persoonlijk alsof ze bij hem in de flat wonen. Hij komt superlatieven te kort om te laten horen wat zij Amerikanen wel allemaal niet kunnen. Om de haverklap vraagt hij applaus voor de buschauffeur, portier,bewaking of vooral voor zich zelf, ( Trumpje).

Louder please, I can't hear you.

Maar eerlijk is braaf, de tour over het complex zo groot als Boxtel was Amazing.

Ik werd zowaar toch een beetje " imprest"  door die immense hallen  ( 30 meter hoog, 500 meter lang ) vol met 747-777-787 etc. 45.000 mensen, 365 dagen per jaar en 24 op 24, leveren zo,n 40 Boeings per maand op.De perfectie waarmee die kisten in elkaar gezet worden imponeert. Moet ook wel,want die dingen moeten wel in de lucht blijven. ( we moeten nog terug )

O

Hop naar de Wallmart, eten inkopen. Maar dat valt tegen, niet een product in deze koopschuur is vers te krijgen. Alles is vet, vol suiker en groot verpakt. We kopen het noodzakelijke en dan snel naar de eerste campsite. Na wat geharrewar met alle techniek van camper en campsite, leggen we er weer vroeg de pannen op. Vanaf morgen gaan we " GOING UP TO YHE COUNTRY " Cannad Heat. ( minus laatste regels)

Dat doen we en via de mooie highway 2 gaan we over de Stevens pass, de zon begint te schijnen en in 2 uurtjes  belanden we in "......................................Bayern !!!!!

Jawohl !!!!!

Het plaatsje Leavenworth is een exacte kopie van een Beiers bergdorpje. We kwamen er niet voor naar de USA maar hier moeten we toch echt ff kijken. Aan de rand van het dorp vinden we een leuke kleine camping. "Alpine view. " en aan die naam is niets gelogen. Het toch wel fraaie dorpje is natuurlijk fake !!!! Ja, maar dan wel echt goed nagemaakt, zelfs McDonalds en Starbucks  hebben zich qua uitstraling moeten aanpassen en er heerst een gemoedelijk sfeertje, compleet met accordeon muziek op de kiosk en rijtuigjes door de hoofdstraat. We nemen een pul in de biergarten en komen er achter dat in de jaren 60 de bestuurders van dit noodlijdend dorpje van 2000 zielen de zaak nieuw leven inbliezen door te blijven volharden in een perfecte uitvoering van hun idee. Iedereen in Amerika kent nu de Bavarian village Leavenworth. Kassa ( LIEMPDE )

We zitten buiten in de natuur bij onze camper, de vogels fluiten en de eerste zonnebrand is gesmeerd. Let the games begin.

Maar welk muziekje bij zo,n easy dagje. Valt niet mee en ik kom niet verder als dat alle Amerikaanse vrouwen in Leavenworth vanavond in de saloon ICH WIL EIN COWBOY ALS MAN krijsen. Sorry " Gitte " of toch maar het zoete ook toepasselijke EVERTHING  IS BEAUTIFUL ON HIS OWN WAY. Dolly Parton en Willy Nelson.

1. Ton en Gerrie:
    19 juni 2017
    net terug van een motorvakantie in zuid duitsland is het wel bijzonder om jullie dan in Bayern te vinden :-)
    Geniet van jullie reis; wij genieten mee.