ALL THE ROADRUNNING

30 juli 2014 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Onze Minnie Winnie ( iron horse ) staat weer terug op stal. 3100 Miles heeft hij ons door een fantastisch gedeelte van Amerika gereden. Geen noemenswaardige problemen gehad,slechts 1 ongelukje gezien. Eigenlijk nog nooit zo,n relaxte verre reis gehad.

Nu zitten we op DENVER AIRPORT en als je lang moet wachten voor de terugreis,heb je tijd om te mijmeren, ik kijk graag rond en vanaf het hoog gelegen koffie terras zie je haastende zakenmensen en onzeker zoekende ( waar ken ik dat nog van ), maar ik zie vooral ook vertederende HELLO,GOODBY taferelen. Al 40 jaar heb ik daar een prachtige song voor, AIRPORT SONG van MAGNACARTA laat heel goed voelen wat er in de vertrekkende reiziger om kan gaan.

Als jonge frontiers hebben we genoten van deze reis, we hebben het gevoel dat we 2 maanden weg zijn geweest. Zoveel zon,zoveel leuke mensen ontmoet, zoveel overweldigende natuur gezien.

We zagen de Spaanse invloeden in SANTA FE, we mijmerende ons terug in de fifhties en sisxties op ROUTE 66, we vlogen in een helicopter boven de GRAND CANYON, we zagen de rocks van ZION, de grilligheid van BRYCE, CAPITOL REEF, het liefelijke van CANYON LANDS , het onbegrijpelijke van ARCHES, het mystieke van MONUMENT VALLEY, de dieren en hoogten van ROCKY MOUNTAINS NP. We proefde het leven op het platteland, de eenzaamheid, de eindeloze vlakten, de golvende wegen. We konden onze gedachte laten gaan naar de vroegere tijden , hoe moeten die " FIRST NATIONS of NATIVES " hebben geleefd, hoe moeten de COWBOYS, MINERS en NEW FRONTIERS zich staande hebben gehouden in deze woestheid.

Altijd maar weer blijf ik het een voorrecht vinden dat we dat samen mogen en willen beleven. Ik wil graag naar huis maar ben ook een beetje weemoedig bij dit afscheid van dit wondermooie land.
In een reisgids stond ooit eens, dat reizen door dit gedeelte van Amerika" de cowboy in je boven laat komen. Dat is gelukt denk ik, als je een beetje hangt in nostalgie en romantiek dan ga je hier voor de tomahawk.

En is een van mijn favoriete song van ROD STEWART niet FOREVER YOUNG, dat blijf je van dit gevoel.

Dat is dan weer goed gelukt met mijn maatje en voor haar is dan ook de top song van deze vakantie. MARK KNOPLER AND LINDA RONSTADT. ALL THE ROADRUNNING

Het is onbeschaamd om een advies te schrijven,maar ik doe het toch.
Spaar elke cent die je hebt,of nog mooier, doe het in stijl van de Dalton Brothers: ROBE THE BANK AND GO ONCE IN YOUR LIFE TIME TO THE WEST.

Voor ons is het meer dan mooi geweest: I go back with my BROWN EYED GIRL to our LITTLE VILLAGE.     Thanks VAN MORRISON

And to you all, See you in Holland.