Back Home

1 oktober 2013 - Liempde, Nederland

Na een lange maar ook prachtige vlucht zijn we weer veilig thuis.

FLY LIKE AN EAGLE ( Steve Miller Band ) zo voelde ik nog een keer. Veel van wat we op de grond gezien hadden ging nu nog een keer onder ons door. Als kers op een prachtige taart zagen we haar scherp van boven nog een keer Californië,met Monterey, the Pacific Coast line,het immense fruitgebied van Central Valley,Los Padres Mountains,Los Angeles,Venice Beach en Mojave Dessert. Een zalige afsluiting.

In 3 weken zagen we een voor ons ander Amerika. We waren wat negatief bevooroordeeld op onze eerdere reizen aan de oostkust. Hun WAY WAY OF LIVING stond ons niet zo aan. CALIFORNIË is anders, waarschijnlijk door het klimaat zijn de mensen er relaxter en vriendelijker.

We zagen de DESSERT met Zabriskie point en Dantes View als toppers,de enorme GREEN VALLEYS met alle soorten fruit en landbouw,de COUNTRY VILLAGES van after the Goldrush,de CITY,S met als High Lights SACRAMENTO EN SAN FRANCISCO, de prachtige stranden van SANTA MONICA/ VENICE ,PISMO BEACH en CARLSBAD.we zagen de indrukwekkende natuur van JOSHUA TREE EN YOSEMITE.

We zagen verassende dingen zoals de bike parade en zeeleeuwen. We zagen ALCATRAZ en GOLDEN GATE BRIDGE.We ontmoeten vooral vriendelijke mensen en we werden verzadigd door de ZON.

We voelden ons BEACH BOY,S , HIPPIE ,( moderne) COWBOY,FRONTIERS. WE VOELEN ONS VOORAL GELUKSVOGELS en weten dat we bevoorrecht zijn dat we dit allemaal kunnen meemaken.

We begonnen deze reis met muziek van vroegere tijden, het ging als vanzelf met ons mee. We eindigen met wat recentere muziek van wat latere favorieten.

We zijn weer veilig  terug in onze LITTLE VILLAGE ( Van Morrison), we blijven dromen van reizen, zo lang als mag en kan.We gaan nu eerst maar eens een tijdje werken aan andere dromen. Genieten van TIJN ,DAAN EN IRIS. Een  mooi huis afbouwen voor Lonneke en Sjoerd en ook Sven en Karin helpen met het uitbouwen van hun droom ( een mooi bedrijf).

still        WORKING ON A DREAM         (BRUCE SPRINGSTEEN)

dan blijf je wellicht

FOREVER YOUNG.              (ROD STEWART)

draai ze maar.