Verassend MAROKKO

23 november 2012 - Agadir, Marokko

Onze laatste avond in Marokko ( althans voor nu ) . We zijn net die geweldig sfeervolle boulevard van AGADIR afgelopen en hebben heerlijk vis gegeten.Ook deze keer was het weer prijs,goed eten,een goede fles wijn en een super bediening. Ik blijf het zeggen, daar kunnen we in Nederland nog veel aan gastvrijheid van leren. We hebben het geluk gehad al veel vakanties te mogen ervaren, maar wil je lekker lui uitpuffen dan is AGADIR een aanrader.

Terug in ons hotel is het in de lobby een lawaai van jewelste, de band is nog steeds mateloos matig en meer luidruchtig dan goed. Maar er zijn kennelijk veel ALL INN gasten die er van genieten want onder in de feestzaal is het volle bak. Marianne leest haar boek uit en ik heb gelegenheid om onze Marokko reis nog eens te overzien.

MAROKKO het land van de verrassingen en tegenstellingen zou je kunnen zeggen, want wat hebben we in twee weken veel bijzondere dingen beleefd.

Marokko is allereerst het land van de krioelende en stinkende steden als FEZ  en MARRAKECH,van de primitiviteit en armoe waarin vooral de mensen op het platteland leven,van de rotzooi en onhygiënische omstandigheden in de steden en dorpen en het soms slechtte eten wat ons soms ook maagpijn bezorgde.

Maar Marokko is vooral het land van:

De prachtige en verassende natuur,van de bergen,de woestijn, de heerlijke stranden,van de schaaps herders , van de sneeuw, van de goede wijn, van de heerlijke bedden, van de kasba's en medinas,van het avontuur en de luxe, van de zee en de zon, van ook heerlijk eten, van ver weg zijn van al het westerse ellendige nieuws wat eigenlijk in dit licht nergens omgaat, van doe maar kalm aan, van heerlijke koffie en mint thee en van vooral

HEEL VEEL BEHULPZAME EN ZEER VRIENDELIJKE MENSEN.

MAROKKO was een avontuur ( tje), een land vol met enorme tegenstellingen,soms zeer dichtbij elkaar en wat daardoor nog meer fascineerde en ons doet beseffen hoe goed dat we het hebben in ons zeurlandje.

Toch zien we nu uit naar thuiskomen morgen, op naar onze kinderen,naar TIJN,DAAN en naar zoals we vandaag in het zand op het strand van AGADIR hebben geschreven naar ons toekomstige derde kleinkind.

wat kan een mens nog meer wensen.